دسترسی محدود باشندگان ولسوالی‌های مرزی هرات به خدمت صحی و آموزشی

مسئولان در اداره اقوام و قبایل ولایت هرات، از راه‌اندازی نشدن پروژه‌های انکشافی در مناطق مرزی ابراز نگرانی می‌کنند.

blank

نذیر احمد حیدرزاده، رییس این اداره در صحبت با خبرگزاری افق گفت: «مردمی که در مناطق مرزی هرات سکونت دارند با خدمات صحی و آموزشی کمتر دسترسی دارند».

او هم چنین از راه‌اندازی نشدن پروژه‌های انکشافی در سال‌های گذشته در این مناطق ابراز نگرانی کرد و عملکرد حکومت در راستای توجه نکردن به مناطق قبایل نشین هرات را به باد انتقاد گرفت.

رییس این اداره از نبود فرصت‌های شغلی برای ساکنان ولسوالی‌های مرزی هرات ابراز نگرانی می‌کند. او گفت:«نگرانی‌های وجود دارد که جوانان ولسوالی‌های مرزی به کشورهای خارجی مهاجر می‌شوند و حتی این جوانان جذب استخبارات کشورهای منطقه و گروه‌های تروریستی می‌شوند».

در همین حال، مسئولان در اداره محلی هرات، از تلاش‌ها در زمینه ایجاد تسهیلات برای باشندگان ولسوالی‌های مرزی این ولایت اطمینان داده‌اند.

جیلانی فرهاد، مسئول مطبوعاتی دفتر والی هرات به خبرگزاری افق گف: «تدابیر جدی برای ایجاد تسهیلات لازم در مناطق مرز نشین هرات صورت گرفته است. ما در پلان سال جاری طرح‌های برای حمایت از ساکنان مناطق مرزی شامل ساخته‌ایم و از حکومت مرکزی می‌خواهیم که به ساکنان مناطق مرز نشین تسهیلات لازم فراهم سازد».

بر بنیاد گفته‌های مسئولان در اداره اقوام و قبایل هرات، این اداره در سال جاری چندین منازعه قومی را نیز در ولسوالی‌های مرزی حل و فصل کرده است.

مطالب مرتبط