پی‌گیر لغو برنامه موسیقی؛ سکوت در مقابل حملات تروریستان!

شماری از علمای و طلبه‌های مدارس دینی، هرات امروز با کاروان موترهای مملو از شعارهای مبنی بر محکومیت برنامه موسیقی ستاره‌ افغان، دست به گردهمایی اعتراضی زدند.blank

این معترضان عملکرد حکومت در راستای جلوگیری از آن‌چه که پخش برنامه‌های غیر اسلامی در شمار زیادی از رسانه‌های دیداری می‌دانند، دست به این راهپیمایی اعتراضی زده‌اند.

این راهپیمایی از منطقه گذرگاه در شمال شهر هرات آغاز تا مرکز این شهر ادامه داشت. دارالعلوم‌های عالی هرات و انصار این راهپیمایی اعتراضی را تدارک دیده‌ بودند.

مولوی مطیع الله مولوی زاده یک تن از اعضای ارشد برگزار کننده این راهپیمایی اعتراضی هشدار می‌دهد که باید جلو پخش برنامه ستاره افغان و سریال‌های که به گفته او غیر اخلاقی هستند گرفته شود.

او در صحبت با خبرگزاری افق گفت که جلو پخش برنامه‌ی مثل ستاره افغان و دیگر سریال‌های «مبتذل» را می‌گیریم.

عبدالقیوم ثاقب، استاد علوم اسلامی  و اشتراک کننده در این راهپیمایی گفت: « علما خاموش نمی‌باشند مبارزه خواهند کرد. اگر برنامه ستاره افغان لغو نشود جنجال‌ها زیاد تر می‌شود و مسلمان‌ها به گونه ناحق کشته خواهند شد. اگر این کار منع نشود دروازه پلیس و مقام ولایت را بسته خواهیم کرد».

پیشتر مسئولان در دارالعلوم عالی هرات در پرسش به سوالات خبرنگاران مبنی بر محکومیت حملات تروریستی، سکوت اختیار کرده بودند.

شماری از باشندگان هرات در واکنش به راهپیمایی اعتراضی علمای دین در هرات در پیوند به لغو برنامه موسیقی ستاره افغان می‌گویند که علمای دین به جای لغو این برنامه، باید دیدگاه واضح پیرامون حملات تروریستی داشته باشند و این حملات را نکوهش کنند.

احمد نجفی، باشنده هرات در صحبت با خبرگزاری افق گفت که علمای دین به جای کوشش کردن برای لغو یک برنامه موسیقی باید، دیدگاه شان پیرامون حملات تروریستی را روشن بسازند و دست به راهپیمایی‌های اعتراضی در مقابل حملات مخالفان مسلح بزنند.

مسئولان در اداره اطلاعات و فرهنگ هرات، از وضع محدودیت بر محتوای رسانه‌های دیداری و شینداری از سوی شماری از حلقات دینی ابراز نگرانی می‌کنند.

آریا رئوفیان رییس این اداره در صحبت با خبرگزاری افق گفت:« اگر به نفس برنامه‌های تلویزیونی برخورد شود و این برنامه‌ها تحت عنوان‌های مختلفی محدود شود، این می‌تواند که زمینه‌ی برای محدودیت رسانه‌ها در افغانستان فراهم کند».

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که هم اکنون انتقادهای بر عملکرد شماری از مدارس دینی در هرات وارد می‌شود که این دارالعلوم‌ها به گسترش دیدگاه‌های افراطی در میان باشندگان این ولایت دست می‌زنند.

این درحالی است که حدود دو ماه قبل گزارش‌های مبنی بر بازداشت دو تروریست از داخل دارالعلوم هرات منتشر شده بود. گفته می‌شد که این افراد در حملات ترویستی در شماری از ولایات نقش داشتند، اما مسوولان دارالعلوم این ادعا را رد کرده بودند.

به دنبال این تنش‌ها داد محمد حریفی، رییس امنیت ملی هرات، از وظیفه اش برکنار شد. گفته می‌شد آقای حریفی به دلیل فشارهای مسوولان این دارالعلوم از وظیفه اش برکنار شده است.

مطالب مرتبط