والی غزنی: نظامیان پاکستانی در کنار طالبان علیه نیروهای امنیتی می‎جنگند

عبدالکریم متین، والی غزنی می‌گوید که در درگیری‌های اخیر ولسوالی اندر این ولایت، نظامیان پاکستانی دوشادوش طالبان علیه نیروهای امنیتی کشور جنگیده‌اند.

blankوی امروز طی یک نشست خبری در غزنی گفت، درپی درگیری شدید ۱۵ کماندوی پاکستانی همراه با ۹۳ شورشی طالب از سوی نیروهای امنیتی کشته شدند.

والی غزنی افزود که قبل از این گزارش‌های در خصوص عکس‌برداری این منطقه توسط هواپیمای بی‌سرنشین پاکستانی به نشر رسیده بودند.

هفته گذشته طالبان به مرکز ولسوالی اندر ولایت غزنی، حمله کردند که بر اثر آن بیش از ۳۰ سرباز ارتش کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.

درپی این حمله، نیروی کماندو حملۀ تهاجمی طالبان را بر مرکز ولسوالی اندر را عقب زدند و تلفات سنگینی به جنگجویان طالبان وارد کردند.

فهیم امرخیل، سخنگوی فرماندهی پلیس غزنی گفته بود، در این عملیات معاون ملا ادریس، یکی از فرماندهان مشهور گروه طالبان نیز کشته شده است.

بر اساس اظهارات مسئولان محلی غزنی، طالبان درپی شکست به خانه‌های مسکونی پناه برده و عملیات نیروهای امنیتی را با مشکل مواجه کرده است.

والی غزنی گفت، نیروهای امنیتی برای سرکوب تروریستان آمادگی کامل دارند، اما افراد طالبان در خانه‌های مسکونی در «پشت زنان و کودکان پهنان شده‌اند».

مطالب مرتبط