پاکستان: حملات تروریستی نباید تاثیری بر روابط اسلام‌آباد-کابل بگذارد

مقام‌های پاکستانی پس از افزایش حملات تروریستی بر بخش‌های مختلف افغانستان گفته اند که نباید این حملات روابط میان کابل و اسلام‌آباد را تحت تأثیر قرار دهد.blank

جنرال قمرجاوید باجوه، رییس ستاد ارتش پاکستان در دیدار با عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در اسلام‌آباد حملات تروریستی اخیر در کشور را محکوم کرده و گفته است که این گونه حملات نباید تأثیری بر روابط دو کشور بگذارد. وی تصریح کرده است که این حملات نباید زمینه گفت‌وگوهای صلح را از بین بی‌برد.

عمر زاخیلوال گفته است که در این دیدار روی مسایل مختلف به خصوص روابط دوجانبه، صلح و ثبات سراسری در افغانستان بحث شده است.

رییس ستاد ارتش پاکستان درحالی حملات تروریسیتی اخیر در کشور را محکوم می‌کند که پاکستان بارها متهم به حمایت از گروه‌های تروریستی شده است.

مقام‌های افغان همواره اعلام کرده اند که حملات تروریستی در پاکستان طرح ریزی می‌شوند و سازمان استخباراتی این کشور با شورشیان همکار است.

از سوی‌هم دونالد ترامپ حین اعلام راهبرد جدید خود در مورد افغانستان تصریح کرد که لانه‌های امن هراس‌افگنان در داخل خاک پاکستان وجود دارد. او بر نابودی هراس‌افگنان تأکید کرد و از پاکستان خواست در این روند با افغانستان همکاری کند.

مطالب مرتبط