رییس جمهور غنی: سیستم موجود مخابراتی تقویت شود

رییس جمهور غنی، ضمن تأکید بر تقویت سیستم موجود مخابراتی در کشور می‌گوید که مردم از ارائه خدمات مخابراتی راضی نیستند و وزارت مخابرات و تکنالوژی باید روی ظرفیت سازی داخلی کار کند.

blankوی در دیدار با سرپرست و برخی مسولان وزارت مخابرات و تکنالوژی گفته است که از تمام شبکه های مخابراتی و نیز وضعیت خدمات رسانی ارزیابی و تحلیل واضح وجود داشته باشد.

رییس جمهور غنی همچنان در این دیدار بر تسریع روند ارائه خدمات مخابراتی به شهروندان تأکید کرده است.

در این نشست پیرامون عرضۀ بهتر خدمات مخابراتی به ویژه از طریق ستلایت، تسریع روند خدمات انترنتی و چگونگی قراردادهای مخابراتی، بحث شده است.

مسوولان وزارت مخابرات گفته اند که این وزارت، قرارداد خدمات مخابراتی ستلایت را در سال ۲۰۱۴ با کمپنی فرانسوی انجام داده بود که اکنون میعاد آن ختم شده است.

به گفته آنان، کار روی عقد قرارداد خدمات ستلایت با آسیای جنوبی جریان دارد و تا یک هفتۀ دیگر این پروسه نهایی خواهد شد و پس از شروع ارائه خدمات، شهروندان از طریق ستلایت به خدمات خوب تر مخابراتی  دسترسی پیدا خواهند کرد.

سپس رییس جمهور غنی در مورد پروسه های تدارکاتی قراردادها گفته است که همه جزئیات و معلومات دراین خصوص در جلسات شورای عالی اقتصادی مورد بحث قرار گیرد و از این مسیر تعقیب شود.

وی افزوده که روی ارائه خدمات مخابراتی تمرکز بیشتر شود و راه های بدیل برای انکشاف این بخش جستجو شود.

به گفته غنی، بخاطر جذب نیروی بشری و بهبود سیستم در انستیتوت مخابراتی، طرح واضح آماده شود تا کیفیت آموزش آن بر معیار روز برابر و پاسخگو باشد.

رییس جمهور غنی به منظور جدیت کار روی سیستم مخابراتی و ارائه خدمات مخابراتی به شهروندان، به مسولان وزارت مخابرات هدایات داده که باید سیستم‌های موجود مخابراتی تقویت شود.

مطالب مرتبط