حمله هوایی نیروهای امریکایی برمناطق مرزی پاکستان ۳۱ کشته برجا گذاشت

در حمله هواپیماهای بون سرنشین امریکایی بر مواضع شبکه حقانی در مناطق مرزی میان افغانستان و پاکستان دست‌کم ۳۱ عضو این گروه کشته شده‌اند.blank

خبرگزاری رویترز گزارش داده‌ است که در هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی روز گذشته بر مواضع گروه ترویستی موسوم به شبکه حقانی ۱۱ عضو این گروه کشته شده‌اند و همچنان در حمله روز دو شنبه ۲۰ عضو دیگر این گروه از بین رفته اند.

مقام‌های پاکستانی به رویترز گفته اند که در این حملات مرکز آموزشی شبکه حقانی و جمعیت الحرار در منطقه کرم ایجنسی ایالت خیبرپشتونخواه هدف قرار گرفته و بر علاوه کشته شدن اعضای این گروه دست‌کم ۸ تن از آنان زخمی شده‌اند.

هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی درحالی مواضع شورشیان در خاک پاکستان را هدف قرار می‌دهد که اسلام‌آباد پیش از این از اینگونه اقدامات به شدت معترض بودند.

این سومین حمله نظامی امریکا پس از اعلام راهبرد جدید این کشور در قبال افغانستان است که داخل خاک پاکستان صورت می‌گیرد. دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا حین اعلام استراتژی جدید خود گفته بود که شورشیان در خاک پاکستان لانه‌های امن دارند و پاکستان باید با این گروه‌ها به صورت جدی مبارزه کند.

در همین حال خواجه آصف وزیر خارجه پاکستان گفته است که این حملات روند صلح در افغانستان را صدمه می‌زند.

 

مطالب مرتبط