بازرگانان مواد نفتی هرات: معیار واردات گاز مایع تعدیل شود

اتحادیه وارد کنندگان گاز مایع هرات تاکید دارد که اداره نورم و استندرد معیار واردات گاز مایع را تعدیل کند.blank

مسئولان در اداره اتاق‌های تجارت و صنایع هرات می‌گویند که اداره نورم و استندرد با همکاری دانشگاه پل تخنیک، بدون در نظر گرفتن معیارهای کشورهای صادر کننده گاز به کشور، معیار کشورهای اروپایی را در راستای صادرات گاز مایع تعیین کرده است.

سعد خطیبی، رییس اتاق تجارت و صنایع هرات به خبرگزاری افق گفت که اداره نورم و استندرد تا ۱۵ ماه عقرب به وارد کنندگان مواد نفتی فرصت داده است که معیارهای این اداره را در راستای وارد کردن گاز مایع مد نظر بگیرند.

نوید احمد وفا، رییس اتحادیه وارد کنندگان گاز مایع در صحبت با خبرگزاری افق گفت: « به خاطری که معیار تعیین شده اداره نورم و استندرد برای واردات گاز مایع در بازارهای منطقه‌ای پیدا نمی‌شود؛ باید مسئولان این اداره این معیار را تغییر دهند و اگر این کار را نکنند در صورت بلند رفتن قیمت گاز حکومت پاسخگو خواهد بود».

در همین حال، عبدالواسع خادمی، سرپرست اداره نورم و استندرد  هرات بر تطبیق معیارهای تعیین شده این اداره تاکید دارد. او می‌گوید که حفظ سلامت مردم و محیط زیست باید در بخش واردات مواد نفتی مد نظر گرفته شود.

جیلانی فرهاد، مسئول مطبوعاتی دفتر والی هرات از مسئولان در مرکز کشور و وارد کنندگان مواد نفتی می‌خواهد که جلو افزایش بهای مواد نفتی به کشور را بگیرند.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که روزانه به گونه اوسط ۲ هزار دو تن گاز مایع از بنادر اسلام قلعه و تورغندی به کشور صادر می‌شود که این مقدار۷۰ درصد گاز مایع وارداتی به کشور را تشکیل می‌دهد.

مطالب مرتبط