روسیه: خبر حمایت مسکو از طالبان برای انحراف توجه جامعه جهانی از شکست ناتو منتشر شده است

وزارت خارجه روسیه به دنبال نشر گزارش روزنامه تایمز انگلستان، مبنی بر حمایت مالی مسکو از طالبان با نشر خبرنامه‌ی گفته است که این خبر جعلی است و صرفا برای منحرف ساختن توجه جامعه جهانی از شکست سیاست نظامی ناتو در افغانستان، منتشر شده است.blank

روز گذشته روزنامه (The Times) گزارشی را به نقل از یک منبع ناشناس مرتبط با گروه تحریک طالبان به نشر رساند که نشان می‌داد روسیه مواد نفتی رایگان در اختیار طالبان قرار می‌دهد و این گروه از این مجرا ماهانه ۲.۵ میلیون دالر عاید به دست می‌آورد تا در مقابل نیروهای ناتو با شدت بیشتر بجنگد.

اما وزارت خارجه روسیه گفته است که این گزارش مانند گزارش‌های که پیش از این منتشر شده جعلی است و برای انحراف توجه جامعه جهانی از شکست سیاست نظامی ناتو در افغانستان، منتشر شده که برخورد «حسودانه» کشورهای غربی نسبت به تلاش‌های مسکو و شرکای منطقوی آن به خصوص سازمان همکاری‌های شانگ‌های را نشان می‌دهد.

در این خبرنامه تصریح شده که روسیه و متحدانش در تلاش اند تا افغانستان به ثبات برسد.

وزارت خارجه روسیه همچنان گفته است که به جای این اتهامات باید روی تداوم پروزاهای هلیکوپترهای ناشناس در مناطق تحت نفوذ شورشیان و همچنان افزایش تلفات افراد ملکی در حمله نظامیان ناتو تمرکز شود.

در خبرنامه تصریح شده که روسیه طالبان را هیچگونه کمک نکرده و با حکومت افغانستان همکاری می‌کند تا این کشور به صلح سراسری برسد و از لحاظ اقتصادی شکوفا شود.

این درحالی است که دولت افغانستان و گروه طالبان نیز این خبر را رد کرده‌اند.

پیش از این نیز چندین بار مقام‌های ارشد امریکایی مدعی شدند که روسیه با گروه طالبان همکاری می‌کند، اما این ادعاها همواره از سوی مسکو رد شده است.

مطالب مرتبط