نمایشگاه آثار خطاطی محمدعلی عطار هروی برگزار شد

نخستین نمایشگاه آثار خطاطی محمد علی عطار هروی، خطاط سبک اسلامی در ولایت هرات امروز برگزار شد.blank

محمد علی عطار هروی، از جمله پیشگامان هنر خطاطی دوره معاصر در کشور شمرده می‌شود. او توانایی کتابت بیش از چهل نوع خط را داشت.

آریا رئوفیان، رییس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات در صبحت با خبرگزاری افق گفت که در این نمایشگاه حدود ۲۰۰ تابلو از آثار این هنرمند چیره دست به نمایش گذاشته شده اند.

او از تخریب آثار محمد علی عطار هروی در زمان هجوم شوروی به ولایت هرات ابراز  نگرانی کرد و گفت: «ما در این نمایشگاه خواستیم که آثار استاد را جمع آوری کنیم، تا جلو تخریب بیش از حد آثار خطاطی وی گرفته شود.»

قرار است که آثار آقای هروی، افزون بر نمایش گذاشتن در موزیم هرات به یک کتاب نیز نشر شود.

مونسه حسن‌زاده، معاون فرهنگی مقام ولایت هرات که از این نمایشگاه دیدن کرده است به خبرگزاری افق گفت که برگزاری این نمایشگاه می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی پاس داری از هنر خطاطی به سبک اسلامی داشته باشد.

در همین حال، بازدید کننندگان این نمایشگاه، از برپایی این نمایشگاه ابراز خرسندی می‌کنند. عصمت الله آزاد، بازدید کننده این نمایشگاه به خبرگزاری افق گفت: «قطعات جالبی از آثار استاد عطار هروی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است بسیار خوب است، چرا که ما بسیاری از آثار استاد را ندیده بودیم.»

محمد علی عطار هروی، خوشنویس برجسته کشور در سال ۱۳۲۸ ه.ش در هرات به دنیا آمد و در سال ۱۳۷۱ ه.ش در شهر مشهد ایران در گذشت.

آگاهان فرهنگی از آقای هروی به عنوان خطاط چیره دست به سبک خطاطی اسلامی یاد آوری می‌کنند.

مطالب مرتبط