حمله گروهی طالبان بر ولسوالی اندر غزنی؛ جنگ جریان دارد

مقام‌های محلی در ولایت غزنی می‌گویند که حوالی ساعت ۲ شب گذشته طالبان بر پوسته‌های نیروهای امنیتی ولسوالی اندر و ساختمان ولسوالی حمله گروهی کرده که در نتیجه دست‌کم ۳۰ سرباز کشته و زخمی شده‌اند.blank

عارف نوری سخنگوی والی غزنی در صحبت با خبرگزاری افق گفت، طالبان با استفاده از موتر نوع هاموی که مربوط نیروهای امنیتی است خود را به ساختمان قوماندانی امنیه و ولسوالی اندر نزدیک کرده و به دستور توقف سربازان امنیتی توجه نکرده‌اند. وی می‌افزاید موتر هاموی مملو از مواد منفجره بوده و طالبان آن را منفجر کردند که در نتیجه ساختمان فرماندهی امنیه، مقر ولسوالی و خانه‌های مسکونی تخریب شدند.

سخنگوی والی غزنی می‌گوید که صدها فرد وابسته به طالبان در همین زمان بالای ده‌ها پوسته در نقاط مختلف این ولسوالی حمله تهاجمی کرده و آمارهای ابتدایی نشان می‌دهند که در این حملات دست‌کم ۸ نیروی امنیتی به شمول قوماندان امنیه اندر زخمی شده و ۳ تن دیگر کشته شده‌اند. وی می‌افزاید، در جریان درگیری دست‌کم ۱۳ فرد ملکی نیز زخمی شده‌اند.

آقای نوری تصریح می‌کند که این آمار قطعی نیست و از آنجائیکه جنگ شدید بوده، امکان افزایش شمار کشته شده‌گان و زخمی‌ها وجود دارد.

در همین حال حسن رضا یوسفی منشی شورای ولایتی غزنی به افق گفت که در این حمله ۱۶ نیروی امنیتی کشته و ۱۶ تن دیگر زخمی شده‌اند. آقای یوسفی همچنان می‌افزاید که نیروهای کمکی که قرار بود به محل اعزام شوند شب گذشته در ساحه قلای اردو در مسیر ولسوالی اندر با کمین طالبان مواجه شده که در نتیجه ۲ سرباز قطعه واکنش سریع نیز کشته شده‌اند.

با این حال سخنگوی والی غزنی می‌گوید که شدت جنگ پس از ساعت ۶ صبح امروز کاهش یافته اما در برخی از پوسته‌ها هنوز هم درگیری جریان دارد. وی تصریح می‌کند که مسیر ولسوالی اندر ماین فرش شده و این مورد نیروهای کمکی را به مشکل مواجه کرده است.

ولسوالی اندر از جمله ساحات ناامن در ولایت غزنی به شمار می‌آید و طالبان بارها برای تصرف این ولسوالی با نیروهای امنیتی درگیر شده‌اند.

مطالب مرتبط