سرپرست وزارت داخله خواستار بررسی سفر رهبر طالبان به فراه شد

ویس احمد برمک، سرپرست وزارت داخله سفر ملا هیبت الله آخند زاده، رهبر طالبان به ولایت فراه را رد کرد.

blankوی امروز در سفرش به هرات، برای اشتراک در ششمین نشست گفت‌وگوهای امنیتی هرات به خبرگزاری افق گفت: «سفر ملا هیبت الله آخند زاده، رهبر طالبان به ولایت فراه را تایید نمی‌کنم اما باید نهادهای استخباراتی در این زمینه تحقیق کند».

در  همین حال، شماری از اعضای شورای ولایتی فراه مدعی‌اند که ملا هیبت الله رهبر طالبان به منظور جابجایی والی و ولسوالان نام نهاد این گروه به این ولایت سفر کرده است.

جمیله امینی، رییس این شورا در صبحت با خبرگزاری افق، سفر رهبر طالبان به ولایت فراه را تایید کرد. او مدعی است که به دلیل حضور رهبر طالبان مسلح در این ولایت، تمام شبکه‌های مخابراتی غیر فعال است.

در این اواخر، تحرک مخالفان مسلح دولت در شماری از ولسوالی‌های ولایت فراه افزایش چشم‌گیر داشته است. بربنیاد گزارش‌های منابع رسمی فراه، در حملات طالبان مسلح به پوسته‌های امنیتی نزدیک به ۳۰ نیروی دولتی کشته شده‌اند.

اما سرپرست وزارت داخله در صبحت با خبرگزاری افق، از ایجاد اصلاحات در ساختار پلیس این ولایت خبر داد و گفت، تهدیدات امنیتی در فراه افزایش یافته و ما در تلاش اصلاحات عاجل در این ولایت هستیم.

پیشتر ناصر هدایت، فرمانده قول اردوی ۲۰۷ ظفر به خبرگزاری افق گفته بود، جنگ‌افزارهای پیشرفته روسی در نزد طالبان دیده شده است. اما ویس احمد برمک سرپرست وزارت داخله، درباره دخالت مسکو در جنگ افغانستان ابراز بی‌خبری کرد.

فراه از ولایت‌های ناامن است که هم اکنون طالبان در شماری از ولسوالی‌های این ولایت حضور فعال دارند و هرازگاهی دست به تحرکات علیه نیروهای دولتی می‌زنند.

مطالب مرتبط