اتمر: از هر چهار شورشی در کشور یکی آنان خارجی است

حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی کشور امروز در پایان یک سمینار نظامی در کابل گفت که از هر چهار تروریست که نیروهای امنیتی کشور با آنان می‌جنگند یکی از آنها خارجی است.blank

مشاور شورای امنیت ملی افغانستان، همچنان می‌گوید که شمار شورشیان پس از خروج نظامیان خارجی سه برابر شده اما نیروهای افغان به تنهای توانستند در مقابل آنان ایستاده‌گی کنند. وی تصریح می‌کند که کشورهای حامی افغانستان به این باور رسیده‌اند که افغان‌ها در جنگ با تروریزم نسبت به هر کشور دیگر از شهامت بیشتر برخوردار اند.

اتمر می‌گوید که جامعه بین‌المللی تا چهار سال آینده نیروهای امنیتی کشور را حمایت مالی و تخنیکی می‌کند و سران حکومت وحدت ملی بر این باور اند که نیروهای امنیتی در مقابله با تروریزم پیروز می‌شوند. مشاور شورای امنیت ملی کشور می‌گوید در آینده نزدیک چندین چرخ‌بال جنگی به نیروهای هوای کشور سپرده خواهد شد.

این مقام ارشد شورای امنیت می‌گوید که هراس‌افگنی تهدید برای منطقه و جهان است و نیروهای امنیتی کشور نه تنها از افغانستان بل از منطقه و جهان دفاع می‌کنند.

آقای اتمر در این سمینار همچنان می‌گوید که مساله فساد در نهادهای امنیتی شرم آور است و افراد آغشته به فساد دشمنان نیروهای امنیتی کشور اند. وی از نظامیان کشور می‌خواهد که قدرت استخباراتی شان را بیشتر کنند و تلاش شود تلفات نیروهای امنیتی کاهش پیدا کند.

اتمر در این نشست تأکید کرده است که تقابل نظامیان کشور با مردم در جریان راه‌پیمایی‌ها و اعتراضات مدنی منطق ندارد و باید برای در کنترل داشتن وضعیت قطعه ضد آشوب ایجاد شود و با معترضان برخورد قانونی صورت گیرد.

مطالب مرتبط