رییس جمهور غنی: تا دو سال آینده به مشکلات افغانستان نقطه پایان گذاشته خواهد شد

رییس جمهور غنی با اشاره به مشکلات منطقه‌ای افغانستان و ۴۰ سال جنگ در کشور گفت که حالا شرایط تغییر کرده و با استفاده از فرصت به وجود آمده، تا دوسال آینده به مشکلات افغانستان نقطۀ پایان گذاشته خواهد شد.

blank

وی امروز در «دومین کنفرانس ملی تقویت اطلاع رسانی» با حضور سخنگویان نهادهای حکومتی مرکز و ولایات افزود که موقف افغانستان در قبال صلح، مبارزه تروریزم و دفاع از آزادی برای تمام جهان واضح و قابل قبول است.

رییس جمهور غنی با اشاره به اینکه همه کشورهای جهان با حکومت افغانستان موافق اند، گفت که این کشور در خط مقدم دفاع از آزادی بیان قرار دارد.

وی در ادامه گفت که بیشترین وقت حکومت وحدت ملی در دو سال نخست صرف بقای کشور شده‌، اکنون مشکل بقا حل شده و زمان آن رسیده تا با تعهد کامل به سوی حل بحران و صلح پایدار حرکت کنیم.

به گفته او، ما تجربه صلح موفقانه را با حزب اسلامی داریم، باید مسایل را خود ما به صورت اساسی تحلیل و مورد بحث قرار بدهیم تا به یک نتیجه برسیم.

رییس جمهور غنی گفت، در گفتمان ملی باید به مردم شرح داده شود که جنگ بالای افغانستان جریان دارد و ما همه صلح پایدار می‌خواهیم.

او همچنان با اشاره به فعالیت افراد مسلح غیر مسئول گفت، سخنگویان باید به مردم اطلاع رسانی کنند تا آنان از فرهنگ خاموشی در برابر بی عدالتی، بی قانون و خودسری‌ها اجتناب ورزند.

وی افزود، قوۀ قضائیه به خصوص لوی‌څارنوالی و ستره محکمه نمونه اصلاحات اند، من در هیچ فیصله آنان مداخله نکرده‌ام و مداخله از سوی هیچ مقامی در این نهادها قابل قبول نیست.

رییس جمهور غنی، از سخنگویان دولت نیز خواست تا برای مردم در تمام نقاط کشور پیام واضح بدهند که انکشاف در سراسر کشور به صورت متوازن انجام می‌شود و کار حکومت هدفمند است.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. جالب است، خیلی جالب است، اینکه قرار است تا دو سال آینده مشکلات کشور به کلی حل شود آنهم یک سال پس از برکناری ریاست جمهوری آقای غنی. یا که نه من فکر می کنم که یک سال بعد از برکناری‌اش می خواهد در دل مردم غوغای انتخاب دوباره خود را برپاه کند تا نیمی از مردم را با این جمله‌اش فریب بدهد و نیمی دیگر را هم با ترفند و تریک‌هایش. یا هم واقعیت چنین اتفاقی، اتفاقی افتاده نیست. فقط خدا می داند که چه می شود. اما چیزی که من می دانم و شاید تصور خیلی از مردم اینکه سیاست مداران کشور اعتبار خویش را از دست اند. پس هر وعده‌شان حتمن یک هدف شخصی نهفته است.