۷۱ درصد بودجه هرات هنوز ارسال نشده است

شماری از اعضای شورای ولایتی هرات می‌گویند که ۷۱ درصد بودجه این ولایت هنوز ارسال نشده و این بسیاری از پروژه‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

blank

کامران علیزایی، رییس شورای ولایتی هرات به خبرگزاری افق گفت که موضوع ارسال نشدن بودجه هرات باید با نمایندگان مردم در مجلس و وزارت خانه‌ها در میان گذاشته شود.

این درحالی است که اداره‌های محلی هرات تاکنون توانسته‌اند، از مجموع ۲۹ درصد بودجه ارسال شده، نزدیک به هشتاد درصد آن را به مصرف برسانند.

درهمین حال، نگرانی‌های وجود دارد که حکومت مرکزی مانند سالهای گذشته بودجه این ولایت را تکمیل ارسال نکند. گفته می‌شود که سال گذشته هم صرف ۳۵ درصد بودجه در اختیار اداره‌های محلی هرات قرار گرفته بود.

میرویس حبیب زاده، مستوفی هرات به خبرگزاری افق گفت، بودجه هرات هفت میلیارد و ۲۴۱ میلیون افغانی بوده و تاکنون تنها ۲۹ درصد آن ارسال شده است.

همچنان یوینس رهنورد، رییس اداره اقتصاد هرات به خبرگزاری افق گفت که تمرکز صلاحیت‌ها در کابل و پایین بودن ظرفیت نیروی انسانی در بخش‌های تدارکاتی وزارت‌خانه‌ها، از دلایل ارسال نشدن بودجه هرات است.

با این همه، اعضای شورای ولایتی و روسای اداره‌های اقتصاد و مستوفیت از نمایندگان مردم در مجلس خواستند، تا ارسال نشدن بودجه این ولایت را با وزارت خانه‌ها در میان بگذارند.

مطالب مرتبط