بیش از ۱۰ رسانه در هرات به دلایل مالی مسدود خواهند شد

مسئولان در اداره اطلاعات و فرهنگ هرات، از مشکلات اقتصادی رسانه‌های محلی این ولایت ابراز نگرانی می‌کنند.

blank

آریا رئوفیان، رییس این اداره در دومین همایش بررسی وضعیت رسانه‌های محلی هرات تحت نام «اقتصاد رسانه‌‍‌های محلی هرات، وضعیت امروز و چشم انداز فردا» به خبرگزاری افق گفت که ۵۰ درصد رسانه‌های محلی هرات با چالش‌های اقتصادی مواجه هستند و اگر وضعیت به همین گونه پیش برود، سال آینده بیش از ۱۰ رسانه دیداری و شینداری در هرات مسدود می‌شوند».

در همین حال، وهاب صدیقی، مسئول انستیتوت تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای افغانستان و برگزار کننده این همایش با ابراز نگرانی از چالش‌های اقتصادی رسانه‌های محلی هرات به خبرگزاری افق گفت که تا زمانی که رسانه‌های محلی متکی با پیام‌های بازرگانی هرات نشوند مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر این رسانه‌ها خواهد بود.

شماری از مدیر مسئولان رسانه‌های محلی که در این همایش شرکت کرده‌اند از حکومت و بازرگانان می‌خواهند که در راستای حمایت از رسانه‌های محلی تلاش کنند.

حبیب الله فراهی، مدیر مسئول تلویزیون عصر در هرات به خبرگزاری افق گفت که وضعیت اقتصادی رسانه‌های هرات بحرانی است و باید حکومت و بازرگانان از این رسانه‌ها حمایت جدی کنند.

بشیر حنیف، مدیر مسئول یکی دیگر از رسانه‌های محلی هرات گفت: «از پنج سال به این‌سو وضعیت اقتصادی رسانه‌های محلی هرات رو به بحران است و اگر به این وضعیت توجه نشود، دامنه این بحران گسترده‌تر خواهد شد».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که هم اکنون ۱۹ رسانه دیداری، ۲۴ رسانه شینداری و ۳۰ رسانه چاپی در هرات فعالیت دارند و چالش‌های اقتصادی جدی‌ترین نگرانی مدیران این رسانه‌ها است.

مطالب مرتبط