سالانه ۱۱ هزار بیمار روانی در هرات تداوی می‌شوند

از روز جهانی صحت روانی در ولایت هرات، با شعار «صحت روانی در محل کار» امروز در این ولایت بزرگداشت به عمل آمد.blank

مسئولان در مرکز صحت روانی زون غرب می‌گویند که سالانه یازده هزار بیمار روانی در مرکز درمانی صحت روانی هرات تداوی می‌شوند.

تنها مرکز درمانی بیماران روانی در منطقه شیدایی هرات موقعیت دارد و روزانه صدها بیمار روانی از ولایت‌های زون غرب به این مرکز جهت درمان مراجعه می‌کنند.

عبدالفتاح، نجم، مسئول این مرکز در یک نشست خبری تاکید کرد که بسیاری از بیماران روانی از ولایت‌های زون غرب به هرات جهت درمان مراجعه نمی‌کنند.

آقای نجم بر ضرورت ایجاد مراکز درمانی و مشوره دهی به بیماران روانی در ولایت‌های زون غرب پافشاری می‌کند.

بر بنیاد آمار مرکز صحت روانی زون غرب، ۷۰ درصد افرادی که برای درمان به این مرکز مراجعه می‌کنند زنان هستند.

در همین حال، مسئولان در وزارت صحت عامه کشور تعهد می‌سپارند که در راستای حمایت از بیماران روانی تلاش خواهند کرد.

بشیر احمد سروری، مسئول آمریت صحت روانی این وزارت به خبرگزاری افق گفت: « راهبرد پنج ساله صحت روانی در وزارت صحت عامه زیر کار است تا پس از بررسی از مراکز درمانی بیماران روانی، این راهبرد ساخته شود.»

او ابراز امیدواری می کند با بهره گیری از این راهبرد، از میزان بیماران روانی در سطح کشور کاسته شود.

مشاوران روان درمانی، از حکومت و نهادهای کمک رسان در بخش صحت روانی می‌خواهند که در راستای آگاهی دهی و مشوره‌دهی به بیماران روانی تلاش کنند.

جلیل احمد موحد، روان درمان به خبرگزاری افق گفت: «حکومت و نهادهای کمک کننده باید آگاهی مردم در بخش بیماری‌های روانی را بیشتر کنند. خوشبختانه در این اواخر، جستجوی کمک برای بیماران روانی در کشور بیشتر شده است.»

بر اساس آخرین سروی که در سال ۲۰۱۴ میلادی از سوی وزارت صحت عامه کشور به راه انداخته شده بود، ۷۳ درصد زنان و ۵۹ درصد مردان به بیماری افسردگی مبتلا هستند و این در حالی است که بیماری اضطراب در میان مردان ۸۳ درصد و در میان زنان ۵۹ درصد است.

مطالب مرتبط