افتتاح مجهز ترین هوتل بامیان برای پذیرایی مهمانان سارک

قرار است ولایت بامیان اولین پایتخت فرهنگی سارک در سال 2015 میلادی به دلیل داشتن میراث های فرهنگی و ساحات باستانی معرفی گردد.

مقام های محلی بامیان میگویند تمامی تلاش های شانرا برای پذیرایی از مهمانان سارک و معرفی آبده های تاریخی این ولایت به منظور جلب توجه اعضای سارک و توریست های بین المللی به خرچ

بامیان با وجود داشتن جاذبه‌های توریستی فراوان از داشتن هتل های مناسب رنج میبرد که با افتتاح این هوتل بخشی از این مشکل حل خواهد شد.
بامیان با وجود داشتن جاذبه‌های توریستی فراوان از داشتن هتل های مناسب رنج میبرد که با افتتاح این هوتل بخشی از این مشکل حل خواهد شد.

میدهند.

ولایت بامیان به دلیل داشتن آبده های مهم تاریخی از شهرت جهانی برخور دار است اما گفته میشود به دلیل عدم توجه حکومت مرکزی کار های بنیادی در این ولایت انجام نشده است.

سرمایه گذاری سکتور خصوصی نیز در بامیان به دلیل مشکلات زیاد مانند نبود برق و زیر بیناها کم رنگ می باشد.

تاکنون سکتور خصوصی تنها در بخش هوتل داری سرمایه گذاری کرده و بزرگترین و مجهز ترین هوتل سکتور خصوصی بنام هوتل شاهی بامیان افتتاح گردید.

بسم الله تابان از مسولان این هوتل میگوید هوتل شاهی با هزینه 1.7 میلیون دالر ساخته شده که دارای 42 اتاق و چندین سالن می باشد.

آقای تابان میگوید” هوتل شاهی با داشتن امکانات خوب آماده پذیرایی از مهمانان سارک می باشد”.

بگفته مسولان این هوتل در مساحت چهار جریب زمین بگونه معیاری ساخته شده که ظرفیت پذیرایی بیش از چهار صد مهمان را در یک وقت دارا میباشد.

از سوی دیگر غلام علی وحدت والی بامیان افتتاح این هوتل را برای پذیرایی مهمانان سارک مهم بیان داشته افزود ” قبل از این ما چنین مکان برای توریست ها نداشتیم که اکنون هوتل شاهی با تمامی امکانات ساخته شده و این مشکل حل شده است”.

گفتنی است بامیان اولین پایتخت فرهنگی سازمان همکاری های منطقوی جنوب آسیا یا سارک از سوی اعضای این سازمان در سال 2015 میلادی پذیرفته شده است.

 بهنود امید- بامیان

مطالب مرتبط