کمک‌های جمع‌آوری شده به آسیب‌دیدگان فاجعه میرزاولنگ توزیع شد

گروه همدلی که  متشکل از فعالان و رضاکاران مدنی است اندکی پس از وقوع فاجعه میرزاولنگ در اوایل ماه اسد سال جاری شکل گرفت و برای جمع آوری کمک از داخل و خارج از افغانستان اقدام نمود. هدف این گروه ترویج فرهنگ کمک به بازماندگان قربانیان و ابراز همدلی با آسیب‌دیدگان فاجعه میرزاولنگ بود که توانست blankبا کمک‌های جمع‌آوری شده از انسان‌های مهربان و نیکوکار، مرحم اندکی بر زخم‌های بازماندگان یک فاجعه بگذارند.  کمک‌های جمع آوری شده از تاریخ ۲۶ الی ۳۰ سپتمبر ۲۰۱۷، توسط بانو زهرا یگانه نماینده اعزامی گروه همدلی به سرپل، به نیازمندان توزیع گردید. جزییات مفصل از مقدار پول جمع‌آوری شده، چگونگی شناسایی نیازمندان و روند توزیع را در این گزارش بخوانید:

صحبت با مردم و شناسایی نیازمندان

نماینده گروه همدلی پس از ورود به سرپل، ابتدا با همکاری مردم محل  با نمایندگان اقشار مختلف مردم  میرزاولنگ طی یک جلسه دیدار و در مورد روند توزیع کمک ها صحبت کرد.  در این جلسه آقای رمضان رئیس کمسیون مردمی میرزوالنگ که با تایید ولایت سرپل و مردم میرزالنگ تعیین شده است، حاجی خالقداد از بزرگان سرپل، شیرعلی رضایی یکی از اعضای هیات امنای کمیسیون مردمی میرزاولنگ، خدابخش نماینده خانواده شهدا و از بزرگان میرزاولنگ، حاجی نورمحمد باشنده  میرزاولنگ، فرمانده ناصر فرمانده منتخب مردمی در سرپل، فرمانده عباس معاون کندک میرزاولنگ که در زمان جنگ آن‌جا حضور داشته و در شناسایی اجساد شهدا به همراه متنفذین سهم داشته است، حضور داشتند. در حضور این افراد لیست خانواده شهدا، زخمی‌ها و خانواده‌های که مستحق و نیازمند حمایت هستند تهیه شد. بعد از آن نماینده گروه همدلی به دیدار محمدظاهر وحدت والی سرپل رفت و در ملاقات با ایشان در کنار صحبت  در مورد مشکلات مردم سرپل و میرزاولنگ در مورد لیست خانواده شهدا و زخمی ها نیز صبحت نمود.  آقای سلطانی از مقام ولایت لیست کامل خانواده های بی جا شده و خانواده شهدا و زخمی ها را در اختیار نماینده گروه همدلی گذاشت که در شناسایی دقیق‌تر خانواده‌ها و آسیب‌دیده‌ها کمک کرد.

نماینده گروه همدلی با کمک افرادی که از طرف مردم و ولایت سرپل موظف به هماهنگی خانواده ها برای دریافت کمک تعیین شده بودند  با نظارت حاجی صاحب پیمان، خانواده‌های مورد نظر را برای دریافت کمک هماهنگی کردند و لیست خانواده شهدا، زخمی‌ها و خانواده های نیازمند در حضور آن‌ها نیز بازخوانی شده تا تایید مردم را نیز با خود داشته باشند.

مقدار کمک‌های جمع‌آوری شده

مبلغ کلی که  گروه همدلی  در مدت کمپین خود جمع‌آوری کرده بود   ۱۰۵۵۵۲۵ و $۳۰۳۰ بود. هر  دالر به ۶۸ افغانی صرف شد و مبلغ کل به افغانی ۲۰۶۰۴۰ شد  که مجموع پول به افغانی ۱۲۶۱۵۶۵ شد.

به چه کسانی توزیع شد؟

لیست کمک‌ها طوری تنظیم شد که برای خانواده شهدا، زخمی‌ها و خانواده های بی سرپرست و بی‌بضاعت پول پرداخت شود. زیرا تعداد خانواده‌های بی‌جا شده حدود ۵۰۰  خانواده بود که ملبغ کمکی گروه همدلی که به کمک مردم خیر از افغانستان و سایر کشورها جمع‌آوری شده بود نمی‌توانسblankت همه این خانواده‌های بی‌جا شده را تامین کند.

برای همین، گروه همدلی خانواده‌های شهدا، زخمی‌ها، بی سرپرست و بی بضاعت را در اولویت توزیع کمک‌ها قرار داد و مبلغ تعیین شده برای  کمک نیز با مشورت نماینده‌های مردمی و دولتی و در نهایت با تصمیم گروه همدلی با توجه به ضرورت خانوادها در نظر گرفته شد.

این کمک‌ها با نظارت  نماینده مردمی و کمیسیون مردمی میرزاولنگ، توزیع شده است.

مطالب مرتبط