پاکستان: با تروریستان تماس داریم، اما از آنها حمایت نمی‌کنیم

مقام‌های امنیتی پاکستان پس از اظهارات لوی‌درستیز امریکا در مورد ارتباط (آی‌اس‌آی) با گروه‌های تروریستی، اعلام کرده‌اند که با تروریستان ارتباط دارند اما این گروه‌ها مورد حمایت ارتش این کشور نیست.

blank

جنرال آصف غفور، مسوول دفتر مطبوعاتی ارتش پاکستان گفته است که تماس با گروه‌های تروریستی و حمایت از آنان متفاوت است و تمامی کشورهای جهان برای از بین بردن تهدیدات تروریستان با آنان تماس برقرار می‌کنند و این کار مثبت است.

وی تصریح کرده است که سازمان استخباراتی پاکستان (آی‌اس‌آی) با گروه‌های تروریستی تماس دارد. این مقام پاکستانی جزئیات بیشتر در مورد گروه‌های که با آن تماس گرفته شده نداده است.

پیشتر جنرال جوزف دانفورد در  کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای امریکا گفته بود که آی‌اس‌آی با گروه‌های تروریستی ارتباط دارد. از سوی دیگر جیمز ماتیس وزیر دفاع امریکا به مجلس سنا گفته است که دولت پاکستان علیه تروریستان عملیات می‌کند اما آی‌اس‌آی سیاست‌های خودش را تعقیب می‌کند.

این درحالی است که دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا حین اعلام راهبرد جدید واشنگتن در مورد افغانستان گفته بود که گروه‌های شورشی در خاک پاکستان لانه‌های امن دارد و اسلام‌آباد باید سیاست اش را در این خصوص تغییر دهد.

ترامپ تأکید کرده بود که سربازان کشورش در مقابل گروه‌های می‌جنگند که مورد حمایت پاکستان است و این موضوع برای واشنگتن دیگر قابل تحمل نیست.

 

 

مطالب مرتبط