غنی در نشست سام: افغانستان مرکز تجارت منطقه می‌شود

رییس جمهور غنی امروز در سومین نشست سام، که با حضور نمایندگان کشورهای کمک کننده افغانستان در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده است گفت، تا چند سال آینده این کشور به مرکز تجارت منطقه تبدیل خواهد شد.

blank

رییس جمهور در این نشست گفته است که فساد مانند طالبان دشمن مردم افغانستان است و حکومت با آن مبارزه می‌کند. وی تصریح کرده است که پس از کنفرانس بروکسل مبارزه با فساد شدت گرفته و حکومت برای نخستین بار مقام‌های بلندپایه را که در فساد اداری دست داشتند، به پنجه قانون سپرده است.

آقای غنی همچنان می‌گوید برای محو فقر و ایجاد ثبات باید با فساد مبارزه شود و در نهادهای امنیتی اصلاحات به میان بیاید و همچنان در قراردادها شفافیت و تخصص لحاظ شود.

وی می‌گوید که حکومت وحدت ملی در کنفرانس بروکسل نقشه راه برای خود کفایی کشور ارائه کرده و بر اساس آن عمل می‌کند. به باور رییس جمهور پس از نشست سال گذشته در بروکسل حکومت وحدت ملی در بخش‌های مختلف پیشرفت داشته است.

رییس جمهور بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۹ تأکید کرده و می‌گوید که این انتخابات باید با یک اجماع ملی همراه باشد. وی همچنان می‌گوید که بر اساس قانون اساسی کشور که تمام ارزش‌های مردم در آن انعکاس یافته حکومت ملزم به تأمین عدالت است و برای این منظور تلاش خواهد کرد.

آقای غنی بار دیگر از استراتژی امریکا در قبال افغانستان حمایت کرده و گفته است که این راهبرد امنیت و ثبات را در کشور تأمین می‌کند.

رییس جمهور افزوده است که تروریستان بارها بالای مردم در اماکن مقدس، روستاها، شهرها و دیگر جاها حمله کردند اما نیروهای امنیتی در برابر آنان ایستادند و نگذاشتند حتی یک شهر را در کنترل بگیرند. وی تصریح می‌کند که این گروه‌ها شکست خواهند خورد.

 

مطالب مرتبط