گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین با انگلا مرکل پیرامون تشدید بحران در کشور اوکراین

 رییس جمهوری روسیه ولادیمیر پوتین در گفت وگوی تلفنی با خانم انگلا مرکل صدراعظم آلمان ، دولت اوکراین را مسئول تشدید بحران و حوادث خونین در این کشور دانست.81080032-5557190

به گزارش افق به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، پوتین و مرکل بعد از ظهر چهارشنبه دراین گفت وگوی تلفنی به تفصیل درمورد بحران اوکراین گفت وگو وتبادل نظر کردند.

رییس جمهوری روسیه با اشاره به ادامه عملیات نظامی نیروهای اوکراینی در مناطق جنوب وشرق این کشور یادآوری کرد: اقدامات نیروهای اوکراینی موجب قربانیان بی شمار درمیان غیرنظامیان وتشدید مسایل انسانی درمناطق مناقشه می شود.

پوتین ومرکل درادامه گفت وگوی تلفنی ازسرگیری فعالیت گروه تماس برای حل مساله اوکراین وآغاز فعالیت گروه ناظران سازمان امنیت وهمکاری اروپا در گذرگاه های مرزی روسیه واوکراین را مثبت ارزیابی کردند.

طرف روسی همچنین بر اهمیت و لزوم برقراری گفت وگوهای سیاسی میان مقام های کی یف ونمایندگان مناطق جنوب و شرق اوکراین تاکید کرد.

سران روسیه وآلمان بر افزایش تماس های مقام های دو کشور در سطوح مختلف برای بحث و تبادل نظر در مورد مساله اوکراین تاکید کردند.

روسیه و آلمان در مسئله اوکراین اختلاف دارند و درحالی که مسکو مقام های دولت اوکراین را مسئول بروز وضعیت کنونی دراین کشور می داند برلین دولت روسیه را به دخالت در امور اوکراین و کمک به جدایی طلبان روس تبار شرق این کشور متهم می کند.

دولت آلمان در راستای سیاست های خود در پیروی از مواضع آمریکا و اتحادیه اروپا تا کنون چند بسته تحریم ها علیه روسیه اعمال کرده است.

مطالب مرتبط