کمک‌های نقدی رییس جمهور به بازماندگان قربانیان درولایت غور

هیات بلندرتبه‌ی که از سوی رییس جمهور به ولایت غور سفر کرده بود؛ ضمن پرداخت کمکهای نقدی، وعده ی دستگیری عاملان کشتار غیرنظامیان در27 ماه رمضان را مطرح کرده است.

بنا به گفته های مقامهای محلی غور، این هیات که شامل افرادی از ارگ ریاست جمهوری بوده؛ روز گذشته به ولسوالی لعل و سرجنگل،  رفتند، منطقه ی که اکثریت خانواده های 14 فرد کشته شده  ساکن 10556250_578991615542941_5099309993491283290_nهستند.

عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور میگوید: اعضای این هیات به هر خانواده ی باقی مانده از این رویداد، مبلغ 100 هزار افغانی کمک نقدی کرده اند.

در شب 27 رمضان سال جاری، 14 تن از افراد ملکی که سوار بر یک موتر مسافربری بودند؛ در نزدیکی شهر فیروزکوه، مورد تیرباران افراد مسلح قرار گرفتند.

این مقام می­افزاید: این هیئت وعده داده تا دولت، برای دستگیری عاملان رویداد 27 رمضان، از هیچ اقدامی دریغ نکند.

آقای خطیبی همچنان گفته که مردم ولسوالی لعل و سرجنگل تاکید کرده اند که در صورت عدم تحقق این وعده ها، راه های عبوری بامیان – غور، که بیشتر مسافران کابل از آن گذر میکنند را مسدود خواهند کرد.

این مقام افزوده که تلاش‌های اداره ی محلی برای راه اندازی یک برنامه‌ی نظامی فشرده برای دستگیری عاملان این حادثه آغاز شده است.

گفته میشود که عامل اصلی کشته شدن 14 تن از مردم غور، فردی به نام ملا رحمت الله می‌باشد.

مقام‌های محلی غور تایید کرده اند که این فرد حوالی 7 ماه قبل با پادرمیانی شماری از بزرگان قومی از زندان غور رها شده بود.

ازسوی دیگر طالبان با نشر اعلامیه خبری گفته است که شهادت این افراد کار گروه طالبان نبوده وخودشان نیز  درصدد شناسایی ومحاکمه عاملین این جنایت هستند.

مطالب مرتبط