لوی‌درستیز امریکا:  (I.S.I)پاکستان با تروریستان رابطه دارد

جنرال جوزف دانفورد لوی درستیز قوای مسلح امریکا به تازه‌گی اعلام کرده است که سازمان جاسوی پاکستان یا (I.S.I) با گروه‌های تروریستی ارتباط دارد.

blankجنرال دانفورد و جیمز ماتیس وزیر دفاع امریکا، روز گذشته به کمیته‌ی خدمات نظامی مجلس سنای این کشور در مورد وضعیت امنیتی و سیاسی افغانستان معلومات داده‌اند. در این جلسه جنرال دانفورد مدعی شده که سازمان استخبارات پاکستان با تروریستان همکاری می‌کند و پایان جنگ در افغانستان منوط به همکاری اسلام‌آباد با کابل است.

لوی‌درستیز امریکا درحالی این گفته‌ها را مطرح می‌کند که پیش از مقام‌های افغان بارها اعلام کردند که پاکستان با تروریستان ارتباط دارد و گروه‌های شورشی در داخل خاک پاکستان لانه‌های امن دارند.

از سوی هم دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا حین اعلام راهبرد جدیدش در مورد افغانسان و جنوب آسیا با صراحت اعلام کرد که پاکستان از گروه‌های حمایت می‌کند که سربازن امریکا در مقابل آنان مبارزه می‌کنند.

جنرال دانفورد همچنان گفته است که سفر اخیر لوی‌درستیز پاکستان به افغانستان، گام مثبت برای بهبود روابط میان اسلام‌آباد و کابل است.

جنرال قمرجاوید باجوا لوی درستیز پاکستان یکشنبه هفته جاری وارد کابل شد و با رییس جمهور غنی و دیگر مقامات بلند رتبه کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

مطالب مرتبط