غنی در دیدار با بجوا: فضای اعتماد میان دو کشور بوجود آید

رییس جمهور غنی در دیدار با جنرال قمرجاوید بجوا، رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان گفته است که بخاطر فضای مناسب ایجاد شده باید گام های عملی برداشته شود و فضای اعتماد میان دو طرف به گونۀ واضح به جود آید.

blank

وی افزوده که ثبات افغانستان و پاکستان به نفع دو کشور و منطقه می باشد و میتواند شهروندان دو کشور را از فقر نجات دهد.

هیأت بلندپایه نظامی پاکستان به رهبری جنرال بجوا، دیروز وارد کابل شد و با رییس جمهور غنی دیدار کرد.

رئیس جمهورغنی، این سفر هیئت پاکستان را فصل جدیدی برای همکاری میان دوکشور عنوان کرده و آن را «در شرایطی که فرصت های همکاری خوبی ایجاد شده»، مهم خوانده است.

در این دیدار، روی امنیت منطقه، روابط دو جانبه، صلح و ثبات، مبازره با تروریزم، روابط  ترانزیت و تجارت، مناسبات میان مدت و دراز مدت افغانستان و پاکستان، بحث شده است.

همچنان هیأت نظامی پاکستان تعهد کرده، به هرگونه همکاری در راستای مبارزه با تروریزم که تهدید مشترک می‌باشد، آماده است و از میکانیزم صلح به رهبری افغانها حمایت می‌کند.

سپس رییس جمهورغنی تأکید کرده که تیم کاری دوجانب گام های بعدی را در بخش های مختلف بردارند تا چارچوب واضح همکاری همه جانبه بخاطر تأمین صلح و ثبات در منطقه تدوین و گام های عملی دراین راستا برداشته شود.

وی بر ایجاد سیستم نظارتی و زمان بندی شده برای هریک از تعهدات طرفین تأکید کرده است. هیئت پاکستان همچنان تعهد نموده که تیم های کاری، روی پلان های عملی و تطبیقی کار خواهند کرد.

رئیس جمهور غنی گفته است که ما منحیث مسوولین، دَین تاریخی داریم تا برای مردم خود کار نماییم و از فضای به وجود آمده به نفع هر دو کشور و منطقه استفاده کنیم.

هر دوجانب تأکید کرده اند که باید اسیر گذشته نشویم و با توجه به شرایط حاضر نیاز جدی است تا آینده نگر باشیم و برای داشتن یک آینده مرفه به گونۀ جدی کار کنیم.

مطالب مرتبط