نگرانی مقام‌های محلی از ناامنی‌ها در راه‌های منتهی به بامیان

بامیان در مرکز افغانستان از جمله امن ترین ولایات کشور به شمار میرود که راه های طولانی و ناامن با کابل دارد.

این ولایت از طریق دره غوربند در ولایت پروان و ولایت میدان وردک به کابل وصل شده که ناامنی در مسیر راه های این ولایت نگرانی مقام های محلی بامیان را سبب شده است.10588636_677277915679691_707522315_n

مقام های محلی بامیان میگویند با آنکه نشست های متعددی با والی های پروان و میدان وردک در گذشته داشته اند اما این نشست ها نتیجه کوتاه مدت در تامین امنیت بزرگ راه کابل –بامیان داشته است.

آصف مبلغ معاون والی بامیان بی توجهی و سهل انگاری مسولان ولایات همجوار بامیان را را انتقاد نموده میگوید مخالفین مسلح دولت قدرت بیشتر از حکومت را ندارند.

وی میگوید” ناامنی در مسیر راه های بامیان از طریق ولایت پروان و ولایت میدان وردک برای ما نگران کننده میباشد و تاثیرات منفی بالای زندگی مردم بامیان وارد کرده است”.

وی افزود مخالفین مسلح دولت در مسیر بامیان- پروان و بامیان -میدان وردک مسافرین را آزار و اذیت میکنند.

بگفته آقای مبلغ” ناامنی در این مسیر از یک سو برای مردم نگرانی های زیاد ایجاد کرده و از سوی دیگر در بلند رفتن قیمت ها نیز نقش داشته است”.

معاون والی بامیان از مقام های محلی این ولایات میخواهند با مخالفین مسلح که دست به ناامنی در مسیر راه های بامیان میزنند بگونه جدی مبارزه نمایند.

از سوی هم شماری از رانندگان لین بامیان –کابل میگویند افراد مختلف در این مسیر از موتر ها به بهانه تامین امنیت پول میگرند.

جان علی یکی از این راننده ها میگوید” افراد با لباس نظامی و ملکی در مسیر دره غوربند از موتر های باربری پنج هزار افغانی به بهانه تامین امنیت میگرد”.

گفتنی است ناامنی در مسیر راه کابل-بامیان نگرانی باشندگان بامیان را نیز به همراه شده است.

بهنود امید –بامیان

مطالب مرتبط