مسئولان محلی هرات: ایران و پاکستان از طالبان حمایت می‌کنند

شماری از مسئولان محلی ولایت هرات می‌گویند که کشورهای ایران و پاکستان، طالبان را برای جنگ افروزی بیشتر در ولسوالی شیندند حمایت مالی می‌کنند.

blank

عبدالغنی نوری، ولسوال زیرکوه به خبرگزاری افق گفت: «پاکستان و ایران از طالبان حمایت می‌کنند و مردم علمای دینی پاکستانی و ایرانی را دیده‌اند که برای طالبان در شیندند پول آورده‌اند».

ولسوال تازه تاسیس ولسوالی زیرکوه، از نهادهای امنیتی می‌خواهد که عملیات گسترده برای سرکوب هراس‌افگنان در این ولسوالی راه‌اندازی کنند.

به گفته او، هم اکنون ۲۰۰ الی ۴۰۰ طالب مسلح در این ولسوالی حضور فعال دارند.

در همین حال، مقام‌ها در اداره محلی هرات تاکید دارند که با جلب و جذب نیروی جوان از ولسوالی زیرکوه در ساختارهای امنیتی و اداری در تلاش تأمین امنیت هستند.

جیلانی فرهاد، مسئول دفتر مطبوعاتی والی هرات گفت: «موجودیت جنگجویان خارجی و حامیان خارجی از گروه‌های تروریستی در سطح افغانستان بر همگان هویدا است و ما نمی‌توانیم این را نادیده بگیریم».

از سویی هم، کامران علیزایی، رییس شورای ولایتی هرات، بر ضرورت تمویل و تجهیز نیروهای دولتی در ولسوالی شیندند تاکید کرده است.

به تازگی طرح تقسیم ولسوالی شیندند به پنج ولسوالی نهایی شده است و ولسوالان جدید شیندند، (زیرکوه، کوه زور، زاول و پشت کوه) معرفی شدند.

بر اساس تعیینات جدید، شکرالله شاکری ولسوال شیندند، عبدالغنی نوری ولسوال پشت کوه، محمد سعید ولسوال زوال و حکمت‌الله حکمت ولسوال کوه زور گماشته شده‌اند.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که همواره نگرانی‌ها در پیوند به حمایت تسلیحاتی و مالی کشورهای همسایه از گروه‌های تروریستی در غرب کشور وجود داشته است.

مطالب مرتبط