پس از این لوی سارنوالی به جرایم انتخاباتی رسید‌ه‌گی می‌کند

لوی سارنوالی کشور اعلام کرده است که پس از این جرایم مربوط به انتخابات از سوی این نهاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

blank

فرید حمیدی، لوی سارنوال کشور امروز در هشتمین نشست نهادهای انتخاباتی کشورهای جنوب آسیا که در کابل برگزار شده بود گفته است که برنامه‌های آموزشی برای سارنوالان کشور به منظور رسیده‌گی به جرایم انتخاباتی آغاز شده و این نهاد مصمم است جرم‌های انتخاباتی را بررسی کند.

لوی سارنوال کشور گفته است این روند باعث می‌شود انتخابات به صورت شفاف برگزار شود و جرایم انتخاباتی کاهش پیدا کند. وی افزوده است که در صورت تشخیص جرایم انتخاباتی با حفظ بی‌طرفی با آن برخورد خواهد شد.

لوی سارنوال کشور درحالی این گفته‌ها را مطرح می‌کند که کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی در کشور فعال است در بخش‌های رسیده‌گی به تخلف‌ها و تخطی‌های انتخاباتی، بررسی به اعتراض‌ها علیه نامزدان، تصمیم‌گیری در مورد تجدید شمارش آرا و بی‌اعتبار شناختن ورق‌های رأی دهی اجرای وظیفه می‌کند.

آقای حمیدی هم‌چنان بر همکاری میان نهادهای انتخاباتی کشورهای جنوب آسیا تأکید کرده و گفته است که باید تجربیات خود را باهم شریک کنیم.

در این نشست وبسایت به منظور اشتراک گذاری معلومات و خبرهای مربوط به جلسه‌های نهادهای انتخاباتی کشورهای جنوب آسیا نیز گشایش یافته است و مسوولیت آن تا یک سال آینده به عهده‌ی افغانستان است.

مطالب مرتبط