ظریف مذاکرات ایران با امریکا را بی فایده خواند

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در دیدار با وزیر خارجه جاپان در حاشیه مجمع سازمان ملل، مذاکرات با امریکا را برسر توافقات هسته‌ی بی‌فایده خوانده است.blank

وزیر خارجه ایران در این نشست که در نیویورک برگزار شده بود، هرگونه تولید، آزمایش و توسعه سلاح هسته‌ی را مردود شمرد.

در این نشست در مورد روابط  دو جانبه به خصوص سرمایه گذاری، همکاری‌های بانکی، علمی و دانشگاهی، مسایل منطقه‌ی و بین المللی مخصوصا «برجام» بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

مجمع سازمان ملل همه ساله یکبار برگزار می‌شود که موضوعات مختلف و مهم جهانی را در بر می‌گیرد. موضوع بحث این دور مجمع، مبارزه علیه تروریسم، خطر گسترش سلاح‌های هسته‌ی و تغییرات اقلیمی بوده که مسئله توافق هسته‌ی ایران با امریکا نیز شامل اجندای برنامه بوده است.

قابل ذکر است که دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا دراین مجمع ایران را با توصیفاتی تند همچون «یاغی»، «صادر کننده خشونت» و دیکتاتوری فاسد با نقاب دموکراتیک خطاب کرد و افزود که باید جلو این رژیم جنایتکار را گرفت.

با این وجود آقای ظریف در دیدار با وزیر خارجه جاپان در حاشیه‌ی این مجمع سیاست کنونی امریکا را در قبال برجام محکوم کرد و یاد آور شد که مذاکره با امریکا بی‌فایده است.

در این دیدار وزیر خارجه ایران نیز درایت جاپان و دیگر کشورهای منطقه و جهان را تایید کرد و گفت که این درایت می‌تواند کشورهای منطقه و جهان را از یک بحران بزرگ نجات دهد.

در جریان نسشت آقای ظریف از وضعیت میانمارنیز یادآوری کرد و خواستار کمک جاپان برای بهبود وضعیت مسلمانان میانمار شد.

در این میان، وزیر خارجه جاپان، ایران را کشوری مهم و ریشه‌دار خواند و گفت که از برجام حمایت می‌کند. وی هم‌چنان افزود که اهمیت برجام را به همه کشورها گوشزد کرده است.

آقای فومیو کوشیدا، وزیر خارجه جاپان با اظهار مخالفت در مورد همه پرسی کردستان عراق گفت که وحدت و یکپارچگی عراق اهمیت ویژه‌ی برای جاپان دارد.

تا دو روز دیگر مردم کردستان عراق با شرکت در یک همه پرسی از کشوری جدیدی بنام کردستان اعلام حمایت می‌کنند.

مطالب مرتبط