علاقمندی تاجران استرالیایی در زمینه استخراج معادن افغانستان

سرمایه‌گذاران استرالیایی طی نشست در شهر نیویارک با حضور رییس جمهور غنی، گفته اند که علاقمند سرمایه‌گذاری در زمینه استخراج معادن افغانستان هستند.

blank

این نشست شام روز گذشته در شهر نیویارک که از سوی شورای اتلانتیک با حضور مدیران شرکت‌های خصوصی تدویر یافته بود، سرمایه‌گذاران استرالیایی نیز در آن حضور داشته اند.

ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ اعلام کرد، معاون وزارت خارجه امریکا، نماینده سازمان اوپک و شماری از تاجران افغان نیز در این نشست حضور داشتند.

سپس رییس جمهور غنی، در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجارتی در عرصه‌های مختلف در افغانستان از جمله برق، اعمار بندها، تولید انرژی قابل تجدید، زیربناها، معادن و زراعت معلومات ارائه کرده است.

در پی آن تاجران مذکور، در مورد فرصت‌های تجارتی و سرمایه‌گذاری در افغانستان گفت‌وگو کرده و فرصت‌های موجود را مهم خوانده‌اند.

همچنان نماینده سازمان اوپک گفته است که افغانستان در اولویت شان قرار دارد و در آینده نزدیک در رابطه به ضمانت‌های سرمایه‌گذاری، پلان خود را با حکومت افغانستان شریک می‌کند.

در اخیر رییس جمهور غنی، اطمینان داده که حکومت افغانستان بخاطر رشد اقتصاد و سرمایه‌گذاری، آمادۀ فراهم نمودن هرگونه تسهیلات برای تاجران است.

مطالب مرتبط