کمک‌های بشردوستانه کره‌جنوبی به کره‌شمالی از سر گرفته می‌شود

رسانه‌های کره‌جنوبی گزارش داده اند که مقام‌های این کشور تصمیم گرفته اند کمک‌های بشردوستانه خود برای کره‌شمالی را از سر گیرد.

blank

خبرگزاری یونهاپ مربوط کره‌جنوبی گفته است که چومیونگ-گیون، وزیر وحدت دو کره در دولت کره‌جنوبی، پس از پایان جلسه‌ی با مقامات دولتی تصمیم گرفته است تا مبلغ ۸ میلیون دالر کمک بشردوستانه را در اختیار کره‌شمالی قرار دهد. این نخستین کمک‌ بشردوستانه کره جنوبی پس از دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی برای کره‌شمالی است.

وزیر وحدت دو کره گفته است که با وجود مشکلات سیاسی میان دو کره، شرایط ناگوار مردم کره‌شمالی به ویژه کودکان و زنان باعث شده است ارسال کمک‌ها را از سر گیریم. وی تأکید کرده است که در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار کودک در کره‌شمالی با خطر مرگ یا سوء تغذیه قرار دارند.

چومیونگ گیون گفته است که ۴٫۵ میلیون دالر این کمک‌ها شامل مواد غذای مورد نیاز کودکان وزنان باردار است که از طریق برنامه غذای سازمان ملل به کره‌شمالی فرستاده خواهد شد و مبلغ ۳٫۵ میلیون دالر دیگر صرف خرید واکسن و مواد دارویی می‌شود تا کودکان در کره‌شمالی از آن مستفید شوند.

از سوی هم ناظران گفته اند که بسیاری از مردم کره جنوبی با ارسال بسته‌های کمکی به کره‌شمالی مخالف هستندو تأکید می‌کنند که این روند امکانات بیشتری برای کمک به برنامه‌های نظامی در اختیار رهبر کره‌شمالی قرار می‌دهد.

دولت کره‌شمالی بخش عمده امکانات این کشور از جمله مواد خوراکی و دارویی را به نظامیان اختصاص داده که خشک‌سالی و تشدید تحریم‌ها وضعیت زندگی مردم را بدتر کرده است.

مطالب مرتبط