رییس شورای عالی صلح: به دنبال صلح با عزت هستیم

کریم خلیلی رییس شواری عالی صلح امروز در محفل بزرگداشت از روز جهانی صلح اعلام کرده است که این شورا به دنبال صلح با عزت با مخالفان مسلح دولت است.

blank

آقای خلیلی در این محفل گفته است که شورای عالی صلح، با حفظ بی‌طرفی در کشمکش‌های سیاسی افغانستان به دنبال صلح است. وی افزوده است که از این شورا انتظار معجزه نداشته باشید، اما مسوولان در این نهاد نهایت تلاش شان را برای صلح سراسری به کار می‌گیرند.

وی می‌گوید شورای عالی صلح بدون تأثیر گرفتن از تبلیغات علیه این شورا برای مصالحه کار می‌کند و در این روند تلاش می‌شود صلح با عزت برای هر دو طرف به دست بیاید،‌ زیرا با جنگ نمی‌توان پیروز شد. او خطاب به مخالفان مسلح دولت می‌گوید که ما نمی‌خواهیم شما تسلیم شوید، بلکه تلاش می‌کنیم گفت‌وگو کنید تا صلح در کشور تأمین شود.

آقای خلیلی تصریح می‌کند که کشورهای خارجی باید از صلح بین‌الافغانی حمایت کند. وی می‌گوید ما تلاش کردیم تا رهبری صلح با مخالفان به دست افغان‌ها باشد،‌ اما این امر نباید همکاری کشورهای تأثیر گذار در صلح افغانستان را از بین بی‌برد.

رییس شورای عالی صلح می‌پذیرد که پیش از این در کارهای این شورا کاستی وجود داشته،‌ اما وی می‌گوید که شورای صلح کارهای مفید نیز انجام داده و به این روند ادامه می‌دهد.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که شورای عالی صلح با انتقادات تند مواجه است و آگاهان امور می‌گویند که این شورا فعالیت مفید نداشته و روند مذاکره با مخالفان مسلح از سوی نهادهای امنیتی کشور مدیریت می‌شود.

مطالب مرتبط