مشکلات مهاجرین اردوگاه پاپواگینه نو و نائورو گره گشایی میشود

برنامه اسکان مجدد پناهجویان بازداشت شده در جزیره نائورو و پاپواگینه نو توسط دولت استرالیا، در آمریکا آغاز خواهد شد.blank

به گزارش افق ٬نخست وزیر استرالیا در پیام ویدیویی در تویتر گفته است که برنامه اسکان مجدد پناهجویانی که توسط دولت استرالیا در اردوگاه های نائورو و پاپواگینه نو نگهداری می شدند، در ایالات متحده عملی خواهد شد.

توافق اسکان مجدد این پناهجویان، میان اداره بارک اوباما ریس جمهور پیشین آمریکا و مقامات استرالیا به امضا رسیده بود که هم اکنون نخست وزیر استرالیا از تحقق این توافق خبر می دهد.

نخست وزیر استرالیا با تاکید بر اینکه هر کسی با قایق به استرالیا بیاید، برگشت داده خواهد شد، می گوید که یک تعداد از پناهجویان بازداشت شده در پاپواگینه نو و نائورو، به ایالات متحده اسکان گزین خواهند شد.

کمیساریای عالی سازمان ملل و حزب کارگر استرالیا نیز از این روند، پشتبانی کرده است. مقامات کمیساریای عالی سازمان ملل، ضمن قدردانی از ایالات متحده، گفته اند که برای تمامی پناهجویان در بند اردوگاه های پاپواگینه نو و نائورو، سفر خوش و زندگی جدید و بدون خطر آرزو دارند.

اکثر این پناهجویان، مدت های طولانی حدود چهار سال در اردوگاه های پاپواگینه نو و نائورو بسر برده اند.

طی چند سال اخیر، این اولین بار است که مشکلات پناهجویان در بند اردوگاه های پاپواگینه نو و نائورو گره گشایی می شود؛ اما نخست وزیر استرالیا بر سیاست های سخت گیرانه مهاجرتی اش هم چنان تاکید دارد و گفته است که دولت او، مرز های خود را برای رفع قاچاق انسان، زیر کنترول خواهد گرفت.

طالب حسین صمیم

مطالب مرتبط