تاخیر در استملاک زمین های میدان هوایی بامیان

با آنکه کار آسفالت خط پرواز و ساختمان ترمینل میدان هوایی بامیان رو به تکمیل شدن می باشد اما هنوز هم جنجال بر سر توسعه میدان هوایی میان دولت و مردم جریان دارد.

والی بامیان میگوید میدان هوایی در گذشته کوچک بوده و برای توسعه آن زمین های بیشتر ضرورت بود که ضمیمه آن میگردید.3D7C1828-979B-4BCB-8DAE-709DE9D29327_cx0_cy7_cw0_mw1024_mh1024_s

وی میگوید زمین های مردم قریه سر آسیاب که در توسعه میدان هوایی شامل میدان شده باید استملاک گردد.

غلام علی وحدت والی بامیان میگوید “جنجال در این مورد میان دولت و مردم سالها است که جریان دارد و تاکنون حل نشده است”.

به‌گفته‌ی والی بامیان مسوولیت فراهم آوری قناعت مردم که زمین های شان شامل میدان هوایی شده مربوط اداره هوا نوردی ملکی و اداره اراضی می‌باشد .

از سوی دیگر شماری از باشندگان قریه سر آسیاب هشدار می‌دهند اگر زمین های آنان از سوی حکومت استملاک نشود مانع کار توسعه میدان هوایی می‍‌شوند.

آنان حکومت محلی را متهم به سهل انگاری نموده می‌گویند شهر داری این ولایت که غرق فساد می باشد به خواست‌های مردم توجه نکرده است.

حیات الیاسی باشنده قریه سر آسیاب می‌گوید” اداره محلی زمین‌های ما را غصب کرده، شهر دار که مسولیت اول را در مورد استملاک دارد نمی خواهد استملاک شود.شهر دار بامیان آلوده به فساد است و هیچ گاه مشکلات ما را نشنیده وحل نکرده است”.

گفتنی است میدان هوایی بامیان در گذشته به شکل خامه بوده که اخیرا باکمک های خارجی توسعه داده شده و خط پرواز آن به طول حدود دو کیلومتر آسفالت شده است.

بهنود امید –بامیان

مطالب مرتبط