آمر حوزه ۱۳ پلیس: در ایام محرم هیچ مسجدی بدون محافظ نخواهد بود

با فرارسیدن ماه محرم تدابیر امنیتی در کابل و دیگر ولایات کشور افزایش یافته است.ایجاد ایست‌بازرسی و استخدام نیروهای بیشتر پلیس و مردمی در مناطق که مراسم محرم برگزار می‌شود افزایش یافته است.

blank
حمیدرضا کوهی آمر حوزه ۱۳ پلیس کابل

از آن‌جایکه اکثریت شیعیان که در مراسم محرم شرکت می‌کنند در غرب کابل «برچی» مسکن گزیده‌اند تدابیر و سخت‌گیری‌های امنیتی نیز در این منطقه بیشتر شده است.

حمید رضا کوهی آمر حوزه ۱۳ پلیس کابل، در گفت‌وگو با خبرگزاری افق می‌گوید: ما با تمام امکانات که در اختیار داریم درخدمت مردم هستیم  تا مردم عزادار بدون دغدغه امنیتی بتوانند در ایام محرم در مساجد و اماکن مذهبی حضور یابند.

به گفته آقای کوهی: وزارت داخله برای هر مسجد از ۳۴ مسجدی که در دشت برچی، تامین امنیت آن‌ها را بصورت جدی به عهده گرفته است، علاوه بر نیروهای امنیتی، ۵ نفر از مردم محل را نیز با امکانات لازم توظیف کرده است.

آقای کوهی خاطر نشان کرد که در محرم امسال هیچ مسجدی را بدون محافظ نخواهیم گذاشت و ما در اماکن که مراسم برگزار می‌شود نیرو موظف می کنیم.

آقای کوهی از مردم نیز خواست تا در ایام محرم بانیروهای امنیتی کشور همکاری‌های لازم را انجام دهند تا دست دشمن را از دسیسه کوتاه کنیم.

تدابیر شدید امنیتی امسال در ایام محرم در حالی شدت گرفته است که تروریستان قبل از محرم حملات انتحاری شان را در کابل و مناطق مختلف کشور افزایش داده اند.

حملات اخیر تروریستان در اماکن مقدس که عمدتا داعش مسئولیت آن‌ها به عهده گرفته و قشر خاصی از مردم را هدف قرار داده است موجب نگرانی‌های مردم شده است.

متن کامل این گفت‌وگو به زودی….

مطالب مرتبط