رییس انکشاف دهات هرات: رییس‌جمهور نمی‌تواند همه پروژه‌ها را بررسی کند

رییس انکشاف دهات ولایت هرات، از تاخیر در روند کارهای تدارکاتی برنامه‌ میثاق شهروندی در این ولایت ابراز نگرانی می‌کند.

blank

آغا محمد صدیقی، رییس این اداره امروز در یک نشست خبری گفت: «رییس‌جمهور در کمیسیون تدارکات ملی نمی‌تواند همگی پروژه‌ها را بررسی کند و به همین خاطر، برنامه میثاق شهروندی در ولایت هرات با تاخیر شش ماه شروع شده است».

برنامه میثاق شهروندی، جایگزین برنامه انکشاف دهات در ولایت هرات شده است و در مرحله نخست از این برنامه، ۱۸ میلیون دالر به ولسوالی‌های فارسی، اوبه، پشتون زرغون، کرخ، زنده جان و کهسان، جهت انکشاف این ولسوالی‌ها اختصاص یافته است.

رییس انکشاف دهات گفت: «در سال اول برای این شش ولسوالی ۴ میلیون دالر اختصاص یافته است». به دلیل تاخیر در روند تدارکاتی برنامه میثاق شهروندی به هرات، سه ماه می‌شود که کار این پروژه‌ها در این ولسوالی‌ها آغاز شده است.

اما رییس این اداره با ابراز نگرانی از این روند گفت: «تاکنون کار عملی این پروژه‌ها آغاز نشده است. به خاطری که ما در این سه ماه در زمینه استخدام نیروی انسانی و ایجاد کمیته‌های انکشافی تلاش کرده‌ایم».

گفته‌های وجود دارد که افراد مسلح غیر مسئول در ولسوالی‌های که برنامه‌های میثاق شهروندی شروع شده است، از کمیته‌های انکشافی این برنامه در روستاها باج می‌خواهند.

آغا محمد صدیقی، رییس این اداره به خبرگزاری افق گفت: «در شماری از ولسوالی‌ها افراد تفنگ‌دار از مسئولان کمیته‌های انکشافی برنامه میثاق شهروندی فیصدی طلب کرده‌اند و ما به هیچ عنوان به این گروه‌ها باج نخواهیم داد».

اما جیلانی فرهاد، مسئول دفتر مطبوعاتی والی هرات به خبرگزاری افق گفت که نیروهای دولتی به هیچ عنوان به گروه‌های مخالف مسلح اجازه باج‌دهی را نمی‌دهند.

با این وجود، قرار است که در مرحله دوم برنامه میثاق شهروندی، ۴ ولسوالی و در مرحله آخری سه ولسوالی دیگر از مزایای این برنامه مستفید می‌شوند.

مطالب مرتبط