امارت متحده عربی: استراتژی امریکا در مورد افغانستان برای ثبات منطقه مفید است

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در دیدار روز گذشته خود با رییس جمهور غنی، از استراتژی جدید امریکا در مورد افغانستان حمایت کرده و آن را به سود منطقه خوانده است.

blank

ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ی گفته است که وزیر خارجه امارات متحدده عربی در این دیدار گفته است که مردم کشورش در کنار مردم افغانستان باقی خواهند ماند و این کشور را در امر مبارزه با تروریزم حمایت می‌کنند. وی تأکید کرده است که مردم افغانستان در این مسیر قربانی‌های بسیار داده و این منجر به ثبات در این کشور خواهد شد.

این مقام امارات متحده عربی گفته است که تفکیک میان تروریزم خوب و بد در منطقه نگران کننده است و باید تهدیدات هراس‌افگنان در منطقه و جهان درک شده و علیه آن مبارزه مشترک صورت گیرد.

رییس جمهور غنی در این نشست امارات متحده عربی را همکار افغانستان خوانده و گفته است این کشور از «شرکای قوی افغانستان» در امر مبارزه با تروریزم است. وی هم‌چنان گفته است که استراتژی جدید امریکا فرصت است که باید از آن استفاده موثر صورت گیرد.

آقای غنی در این دیدار تأکید کرده است که افراطیت و تروریزم برای منطقه و جهان تهدید جدی به شمار می‌آید و برای مبارزه با آن به یک استراتژی واحد نیاز است.

رییس جمهور غنی و وزیر خارجه امارات متحده عربی در حاشیه هفتاد و دومین نشست عمومی سازمان ملل متحد باهم دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.

مطالب مرتبط