چرخ‌بال‌های بلک‌هاوک به کابل رسیدند

وزارت دفاع کشور اعلام کرده است که چهار فروند چرخ‌بال بلک‌هاوک ساخت امریکا از قندهار به کابل انتقال داده شده‌اند و قرار است به زودی به نیروهای هوایی افغان تسلیم داده شوند.

blank

محمد رادمنش معاون سخن‌گوی وزارت دفاع کشور گفته است که قرار است این چرخ‌بال‌ها به زودی طی مراسم ویژه به وزارت دفاع کشور واگذار شوند.

در همین حال ناتو با نشر خبرنامه‌ی گفته است که این چرخ‌بال‌ها توانایی نیروهای هوایی افغان را افزایش می‌دهد و وزارت دفاع کشور نیز گفته است که با رسیدن این چرخ‌بال‌ها ظرفیت نیروهای هوایی کشور بیشتر خواهد شد. گفته می‌شود این هلیکوپترها در مقایسه با چرخ‌بال‌های mi-17 ساخت روسیه که نیروهای هوایی کشور پیش از این، از آن استفاده می‌کرد، پیشرفته‌تر اند.

این چرخ‌بال‌ها بر اساس تعهد امریکا مبنی بر تسلیم‌دهی ۱۰۶ چرخ‌بال بلک‌هاوک و ده‌ها هواپیمای دیگر تا چهار سال آینده به نیروهای هوایی افغان داده می‌شوند.

ریاست جمهوری کشور پیشتر اعلام کرده بود که در نظر دارد تا در چهار سال آینده نیروهای ویژه کشور دو برابر شوند و قوایی هوایی نیز تقویت شود. بر اساس این برنامه دولت افغانستان می‌خواهد در چهار سال آینده ۶ میلیارد دالر برای ارتقای ظرفیت نیروهای هوایی کشور هزینه کند.

مطالب مرتبط