۷۰ کودک افغانستانی در ایران قبل از تشکیل پرونده رد مرز می‌شوند

طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس ایران گفته است برای پیگری در مورد سه کودک کارگر به مرکز پولیس «یاسر» مراجعه کردم که مسئولین این مرکز گفتند: ۷۰ کودک افغانستانی، پیش از تشکیل پرونده‌ی مددکاری و مشاوره برای ردشدن از مرز به اردوگاه ورامین تهران منتقل شده‌اند.

blank

‎وی با بیان اینکه «گفته شده که این دستگیری‌ها به دستور فرماندهی امنیت تهران انجام شده و هم چنان ادامه خواهد داشت» افزود: خانواده‌های برخی کودکان نیز برای آزادی بچه‌های شان پشت دروازه جمع شده بودند ولی اقدامی صورت نگرفته و بعضی از این خانواده‌ها حتی مطمئن نبودند فرزندانشان در آن مرکز هستند یا خیر.

سریال رد مرز شدن کودکان افغان مهاجر در حالی از زبان یک نماینده مجلس این کشور به رسانه‌ها درز می‌کند که بسیاری از کودکان مهاجرافغانستانی در ایران مورد آزار و اذیت جسنی قرار می‌گیرند.

چندی پیش ستایش قریشی دختر ۶ ساله افغان توسط یک جوان ۱۷ ساله ایران ربوده شد، ستایش ابتدا مورد آزار و اذیت جسنی قرار می‌گیرد و بعدا به صورت فجیع به قتل می‌رسد.

‎این نماینده مجلس ایران گفته است که به اعتقاد من دستگیری این کودکان، نوعی کودک آزاری است. از آنجا که کودک آزاری جرم عمومی محسوب می‌شود باید از این شیوه برخورد شکایت کرد.

طیبه سیاوشی گفته است طرح جمع آوری کودکان کار افغان و رد مرز کردن آنان نه تنها اثری بر وضعیت آن‌ها ندارد بلکه آن‌ها را در مخاطره جدی قرار می‌دهد.

مطالب مرتبط