تاکنون عملیات پاکسازی منطقه غلمین غور آغاز نشده است

عملیات نظامی برای پاکسازی منطقه غلمین ولایت غور، از وجود طالبان و گروه داعش آغاز نشده است.

blank

غلمین در شمال شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور، هفته گذشته پس از اتحاد گروه طالبان و داعش از کنترل نیروهای خیزش مردمی خارج شده است.

اقبال نظامی، سخنگوی پلیس غور به خبرگزاری افق گفته بود که عملیات نظامی تا روز شنبه در منطقه غلمین آغاز می‌شود اما تاکنون این عملیات راه‌اندازی نشده است.

در همین حال، عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور به خبرگزاری افق گفت که تاکنون عملیات نیروهای دولتی برای سرکوب گروه طالبان و داعش در منطقه غلمین آغاز نشده است.

به گفته خطیبی، هم اکنون نیروهای خیزش مردمی به گونه پراکنده در مقابل طالبان و گروه داعش در غلمین می‌جنگند.

در همین حال، باشندگان منطقه غلمین غور به خبرگزاری افق گفته‌اند که گروه طالبان اجازه دفن دو تن از اجساد نیروهای خیزش مردمی را برای آن ها نداده اند، ادعایی که از سوی سخن‌گوی والی غور رد می‌شود.

هفته گذشته گزارش‌های در پیوند به اتحاد گروه داعش و طالبان در منطقه رغس‌کن  در شمال شهر فیروزکوه به نشر رسید بود و شماری از فعالان مدنی از اتحاد شکل گرفته میان این دو گروه ابراز نگرانی کرده بودند و خواستار راه‌اندازی عملیات گسترده نظامی برای سرکوب طالبان و داعش در این منطقه شده بودند.

غور در زون غرب از جمله ولایت‌های شمرده می‌‎شود که گروه‌های  مخالف مسلح در آن حضور فعال دارند و هرازگاهی به درگیری با نیروهای دولتی می‌پردازند.

مطالب مرتبط