پاکستان: گزینه‌‌ی نظامی درمقابل افغانستان روی میز پاکستان قرار دارد  

درحالی‌که سالهاست، که تنش های سیاسی و در بسا موارد نظامی میان کابل و اسلام آباد در دو طرف دیورند جریان دارد ،  آمد وشد های سیاسی از آدرس کابل به اسلام آباد و باالعکس ، نتوانست گره کور این تنش ها را باز نماید ، چنانچه حامد کرزی رییس جمهور کشور طی بیش از بیست سفر رسمی نتوانست اعتماد اسلام آباد  به کابل را جلب کند.

در تازه ترین مورد، پاکستان خطاب به افغانستان گفته است که اگر کابل اقدام فوری برای توقف حملات مرزی شورشیان انجام ندهد؛ اسلام آباد از گزینه های دیگری به شمول استفاده از زور برای توقف این حملات کار خواهد گرفت.

تشدید اختلاف‌ها میان افغانستان-پاکستان سبب شده است پاکستان اعلام کند که پاکستان گزینه‌ی نظامی را روی دست دارد.
تشدید اختلاف‌ها میان افغانستان-پاکستان سبب شده است پاکستان اعلام کند که پاکستان گزینه‌ی نظامی را روی دست دارد.

 به گزارش خبر گزاری افق به نقل  ازتربیون اکسپرس ، یک مقام ارشد امنیتی پاکستان هشدار داد: ” تمام گزینه ها به شمول گزینه نظامی روی میز است. اما اولویت ما در این زمان حل این مساله از طریق دیپلماتیک است”.
این مقام ارشد پاکستانی از مقامات افغان به دلیل آنچه وی “عدم اقدام برای مهار پناه‌گاه های تروریستان در خاک افغانستان” می خواند، به شدت انتقاد کرد.
این مقام پاکستانی که نخواست نامش فاش شود، به تربیون اکسپرس گفته است که پاکستان چندین بار از مقامات افغان درخواست کرده که پناهگاه‌های تروریستان را در خاکش ویران کند تا عملیات “ضرب العذاب” موفقانه انجام شود؛ اما بر عکس، اکنون ما گزارشاتی را دریافت کرده ایم که نشان می‌دهد مقام‌های افغان تسهیلات ایجاد می‌کنند تا شورشیان در خاک پاکستان حملات منظم راه اندازی کنند.
وی جزییات بیشتری در رابطه به اقدام نظامی ارایه نکرده است.
این در حالی است که روز چهارشنبه هفته گذشته وزارت خارجه پاکستان در اعتراض به حمله شورشیان بر یک پاسگاه امنیتی در خاک این کشور، سفیر افغانستان را احضار کرده بود. این در حالیست که اطاق فکر افغانستان در کابل ،اسلام آباد را متهم اصلی صدور تروریزم به افغانستان می داند .

رضا مِهسا ـ کابل

مطالب مرتبط