رهبر جمعیت علمای پاکستان: طالبان افغان در کنار اسلام آباد می‌مانند

مولانا سمیع‌الحق رهبر جمعیت علمای پاکستان به تازه‌گی اعلام کرده است که رهبران طالبان افغان پس از برگزاری نشستِ تصمیم گرفته اند از حکومت پاکستان حمایت کنند.

blank

رهبر جمعیت علمای پاکستان با نشر اعلامیه گفته است که بزرگان طالبان افغان پس از اعلام راهبرد جدید امریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا، تشکیل جلسه داده و تصمیم گرفته اند که در صوت اقدامات امریکا علیه پاکستان، در کنار اسلام آباد باقی بمانند.

در این اعلامیه آمده است که این جلسه به رهبری مفتی محمد ذکری تحت عنوان اتحاد علمای افغانستان برگزار شده است. تاکنون جزئیات بیشتری در مورد زمان و مکان این جلسه در دست‌رس نیست.

مولانا سمیع‌الحق هم‌چنان گفته است، به هر اندازه که اقدامات امریکا علیه پاکستان جدی‌تر شود، طالبان افغان با قدرت‌تر در کنار اسلام‌آباد ایستاده خواهند شد.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ، حین اعلام راهبرد جدید امریکا در قبال افغانستان گفته بود که پاکستان از گروه‌های حمایت می‌کند که سربازان امریکا با آنان می‌جنگند و این قابل قبول نیست.

ترامپ تأکید کرده بود که پاکستان نگذارد گروه‌های شورشی از خاک این کشور علیه همسایه‌های آن استفاده کند.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. از تربیون دولت پاکستان خود ناخود آگاه خود را در جنگ و نا امنی افغانستان شریک دانسته اند سیاست که بلاخره افشا شد همین است
    لعنت به پاکستان لعین که برای خود آن خرابی را نمیخواهد که برای ما میخواهد از این معلوم شد اگر یک نفر خارجی هم در افغانستان نباشد علیه ملای مسچد پل خشتی و وزیر اکبر خان هم فتوا جهاد میدهند دیگران را خو در جایش بگذار
    از مردم عزیز افغانستان خصوصا کسانیکه واقعا غیرت افغانی دارند از لر و بر گفتن جدا پرهیز نمایند زیرا معلوم شد که پشتون های آنطرف مرز چی میخواهند فحشایی که در پاکستان است در افغانستان کسی تا حال شاهد نبوده اما باز هم پشتون های آنطرف دیورند از دولت پاکستان حمایت شانرا اعلام داشته اند و جهاد را صرف در افغانستان روا میدانند