آغاز روند بررسی آرا 24 ساعت دیگر به تاخیر افتاد

بررسی آرایی که طبق قرار‌های ازپیش اعلام شده‌ی کمیسیون مستقل انتخابات که قرار بود صبح امروز( شنبه 11 اسد) بعد از مدتی تعلیق آغاز به کار کند به دلیل آنچه اختلاف میان دو تیم خوانده شده است 24 ساعت به تاخیر افتاد.

به گزارش افق، مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات به خبرنگاران حاضر در مقر این کمیسیون گفته اند که این روند به دلیل اعتراض ناظرین تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله تا فردا به تاخیر افتاده است.

شمارش ارا در حالی به تعلیق افتاده است که این کمیسیون به دلیل همین اختلاف‌ها یک روز پیش از عید تعطیل اعلام کرد.
شمارش ارا در حالی به تعلیق افتاده است که این کمیسیون به دلیل همین اختلاف‌ها یک روز پیش از عید تعطیل اعلام کرد.

این مسوولان گفته اند که برای ناظرین تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله بیست و چهار ساعت زمان داده شده تا اختلاف ها بر سر کارشیوه ابطال آرا را بر طرف کرده و به توافق نهایی دست پیدا کنند.

در همین حال مجیب الرحمن رحیمی، یکی از سخنگویان تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله در گفتگو با خبرگزاری بخدی اعلام گفته است که تیم اصلاحات و همگرایی کار شیوه ابطال آرا را نمی پذیرند.

به گفته رحیمی، کارشیوه ابطال آرا که قرار بود با آغاز بازرسی آرا از آن استفاده شود قابل قبول نیست و باید خواست و نگرانی ستاد عبدالله عبدالله نیز در نظر گرفته شود.

آقای رحیمی گفته است که از همین رو ناظرین آنها امروز در کمیسیون انتخابات برای نظارت از روند بازرسی آرا حاضر نشدند و این روند تا زمانی که کارشیوه نهایی شود، به تاخیر افتاده است.

پس از این که ناظران تیم اصلاحات و همگرایی امروز برای نظارت از روند بازرسی حاضر نشدند، یان کوبیش، نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان از کمیسیون مستقل انتخابات برای حل این موضوع وقت خواسته است.

تیم تحول و تداوم به رهبری اشرف غنی احمد زی نیز اعلام کرده که یان کوبیش اطمینان داده که روند بازرسی بیست و چهار ساعت دیگر دوباره از سرگرفته می شود.

این در حالی است که مسوولان کمیسیون انتخابات پیشتر اعلام کرده بودند که امروز روند بازرسی آرا آغاز خواهد شد.

با این حال آقای رحیمی می گوید تیم آنها خواست شان را طی یک مکتوب ۵ماده ای به نماینده سازمان ملل ارایه کرده است.

رحیمی گفت است که گفتگو ها میان نمایندگان فنی دو نامزد و نماینده سازمان ملل در کمیسیون انتخابات جریان دارد و تا پایان امروز نمایندگان به توافق خواهند رسید.

این در حالی است که در زمان حضور جان‌کری اعلام شده بود که تا سه هفته روند بررسی آرا به پایان برسد.

مطالب مرتبط