عملیات نظامی برای بازپس‌گیری منطقه غلمین غور آغاز می‌شود

مقام‌های امنیتی ولایت غور می‌گویند که عملیات گسترده نظامی برای بازپس گیری منطقه غلمین این ولایت از از گروه طالبان و داعش، به زودی آغاز می‌شود.

blank

غلمین در شمال شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور موقعیت دارد و مخالفان مسلح هفته گذشته، بدون درگیری توانستند که این منطقه را از کنترل نیروهای امنیتی و خیزش مردمی بیرون کنند.

اقبال نظامی، سخنگوی فرماندهی پلیس غور به خبرگزاری افق گفت که نیروهای خیزش مردمی در راستای شکست گروه طالبان و داعش در منطقه غلمین ناکام بوده‌اند و توان مقابله با مخالفان مسلح را ندارند، به همین دلیل نیروهای دولتی برای شکست این گروه‌ها اقدام خواهند کرد.

روز پنج‌شنبه هفته گذشته، عملیات هوایی نیروهای افغان بر مواضع مخالفان مسلح در غلمین صورت گرفت که در نتیجه آن ۳ طالب مسلح کشته شدند.

سخنگوی پلیس غور افزود که تاکنون ۲ نیروی خیزش مردمی و یک غیرنظامی در غلمین کشته شده‌اند.

با این حال، شماری از فعالان مدنی از بروز فاجعه انسانی در این منطقه ابراز نگرانی می‌کنند. حسن حکیمی از فعال مدنی به خبرگزاری افق گفت که نگرانیم حادثه شبیه میرزاولنگ در غلمین تکرار نشود.

اما این گفته‌ها از سوی پلیس این ولایت رد شده است. به‌تازگی گروه داعش و طالبان در منطقه رغس‌کن در شمال شهر فیروزکوه، در راستای عملیات مشترک علیه نیروهای دولتی به توافق رسیده‌اند.

غور از ولایت‌های ناامن است که که همواره مخالفان مسلح، توانایی نیروهای دولتی را به چالش کشیده‌اند و چندی پیش نیز مخالفان توانستند، کنترل ولسوالی تیوره را به مدت دو روز به دست گیرند.

مطالب مرتبط