صنایع پلاستیک کشور آماده رقابت با ایران

یک شرکت وارد کننده پلاستیک خام و PVC در کشور در تلاش است تا با وارد کردن تکنالوژی مدرن و مواد خام صنعت پلاستیک، جلو ورود کالاهای مشابه و کم کیفیت ایران به داخل کشور را بگیرد.

blank

حکیم الله حمید، مسٸول این شرکت تولیدی در سفرش به ولایت هرات به خبرگزاری افق گفت: «ما تلاش می‌کنیم که مواد خام صنعت پلاستیک و PVC را با قیمت ارزان‌تر، از کشور ایران و با کیفیت بیشتر به تولید کنندگان این صنعت در هرات عرضه کنیم».

قرار است که این شرکت از کشورهای چین و کوریا، مواد خام صنعت پلاستیک و تکنالوژی مدرن را به صنعت گران ولایت هرات عرضه کند.

در همین حال، مسئولان اتاق صنایع و معادن هرات، از این اقدام این شرکت ابراز خرسندی می‌کنند و امیدوارند که با مساعد شدن واردات مواد خام صنعت پلاستیک از چین، زمینه برای رشد این صنعت در هرات مساعد شود.

حمیدالله خادم، رییس این اداره به خبرگزاری افق گفت: «امیدوار هستیم که مواد خام صنعت پلاستیک با کیفیت، از کشورهای همسایه به اختیار صنعت گران هرات قرار گیرد».

ورود کالاهای مشابه و کم کیفیت خارجی به بازارهای هرات، از رشد چشم‌گیر صنعت پلاستیک و PVC  در هرات کاسته است.

مسئولان اتاق صنایع و معادن و شماری صنعت گران بخش پلاستک، از حکومت می‌خواهند که با وضع تعرفه‌های سنگین بر کالاهای مشابه و کم کیفیت خارجی، از ورود این کالاها به بازارهای کشور جلوگیری شود.

نصیر احمد آخندزاده، از صنعت گران پلاستیک به خبرگزاری افق گفت: «ما از دولت می‌خواهیم که جلو ورود کالاهای مشابه خارجی به گونه قاچاق در کشور را بگیرد».

این نگرانی‌ها درحالی مطرح می‌شود که رییس‌جمهور غنی در سفرش به هرات، از وجود فساد مالی گسترده در گمرکات کشور به ویژه گمرک هرات ابراز نگرانی کرد و از تلاش‌ها برای کنترل جدی اداره‌های گمرک اطمینان داد.

بر بنیاد گفته‌های مسئولان اتاق صنایع و معادن هرات، اکنون ۷۰ شرکت در بخش تولید پلاستیک و PVC در هرات مصروف فعالیت اند. گفته‌ می‌شود که تولیدات این شرکت‌ها ۵۰ درصد نیازمندی بازارهای کشور را فراهم می‌کند.

مطالب مرتبط