سومین جشنواره فیلم مهرگان در کابل برگزار شد

سومین جشنواره بین‌المللی فیلم مهرگان امروز در مرکز فرهنگی روسیه در کابل برگزار شد.

blank

این جشنواره توسط اکادمی هنر و علوم سینمایی افغانستان به منظور توسعه صنعت فیلم سازی و تشویق سینماگران کشور در کابل برگزار شده و در آن ۳۵۰ فیلم افغانی و خارجی به رقابت می‌پردازند.

برگزار کنندگان این جشنواره گفته اند که برنامه‌های این‌چنینی می‌تواند باعث پیش‌رفت صنعت فیلم سازی در کشور شود. در این جشنواره فیلم‌های از کشورهای ایران، پاکستان، هند، استرالیا و روسیه برای رقابت نامزد شده‌اند.

علی محمدی کیان، رییس اکادمی هنر و علوم سینمایی افغانستان گفته است که برگزاری چنین جشنواره در وضعیت فعلی کشور مشکل است و دولت در این زمینه همکاری نمی‌کند.

در همین حال محمدآقا ذکی، فیلم‌ساز افغانی می‌گوید که صنعت فیلم در افغانستان نیاز به کار طولانی دارد و برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها می‌تواند به این صنعت کمک کند.

با این حال محمد رضا ملکی، رایزن سفارت ایران در کابل، گفته است که دولتش از هنر سینما در افغانستان حمایت می‌کند. وی افزوده است که ایران در این زمینه تجربه کافی دارد و از کمک به سینماگران افغان دریغ نخواهد کرد.

در همین حال علی محمدی کیان، رییس اکادمی هنر و علوم سینمایی افغانستان طی تماس تلفونی به خبرگزاری افق، گفته است که ادعاهای حمایت سفارت ایران از این جشنواره حقیقت ندارد و این برنامه به صورت مستقلانه برگزار شده است.

این جشنواره با تدابیر شدید امنیتی در مرکز فرهنگی روسیه که پس از ۲۵ سال بار دیگر فعالیت خود در افغانستان را آغاز کرده برگزار شده است و برای پنج روز ادامه خواهد داشت.

مطالب مرتبط