حشمت خلیل کرزی، پسر کاکای رییس جمهور کرزی دریک حمله انتحاری کشته شد

گزارش‌ها از قندهار حاکی از آن است که حشمت خلیل کرزی پسر کاکای رییس جمهور کرزی توسط یک فرد انتحاری در منزلش کشته شده است.

به گزارش افق، مقام‌های محلی با تایید این خبر می‌گویند که صبح امروز حشمت خلیل در حالی در منزلش ترور شده است که فرد انتحاری مواد انفجاری را در داخل کلاه خود جابجا و هنگام تبریک گفتن عید فطر مواد منفجره خود را منفجر کرده است.

حشمت خلیل کرزی در حال دیدار با مردم قندهار در منزلش
حشمت خلیل کرزی در حال دیدار با مردم قندهار در منزلش

دواخانه مینه پال، سخنگوی والی قندهار به رسانه‌ها گفت است که این رویداد حوالی ساعت ۱۰صبح امروز (سه شنبه) در قریه کرز ولسوالی دند ولایت قندهار در منزل حشمت خلیل کرزی رخ داده است.

سخنگوی والی قندهار اما نگفت که درا ین حمله انتحاری به کسی دیگری آسیبی رسیده است یا خیر.

حشمت خلیل کرزی، پسر کاکای رییس جمهور کرزی و از شخصیت های پر نفوذ در ولایت قندهار بود.

او همچنان در این دور انتخابات خود را در شورای ولایتی قندهار نامزد کرده بود و در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، از حامیان اشرف غنی احمد زی به شمار می رفت.

 گفته می شود حشمت خلیل کرزی یکی از سرمایه دارن  ولایت قندهار محسوب می شد و او درخانه خود که به مانده کاخ است یک باغ‌وحش کلان داشته که انواع حیوانان را نگهداری می کرده است.

به گفته مردم شهر قندهار یکی از سر گرمی های حشمت خلیل کرزی با با حیوانات  بوده است.

پسر عموی کرزی در حالی در یک حمله انتحاری کشته شد که چند سال پیش احمد ولی خان کرزی برادر رییس جمهور در همین شهر توسط محافظش کشته شده بود.

تا این لحظه مسوولیت حمله انتحاری بر حشمت خلیل کرزی را کسی به عهده نگرفته است و پولیس می‌گوید تحقیقات خود شان را آغاز کرده است.

 


جزییات بیشتر این خبر بعدا نشر میگردد.

مطالب مرتبط