بازداشت قاتلین دو زن خارجی کارمند موسسه‌ی (IAM) در هرات

پولیس هرات ازبازداشت دوعامل ترور درهرات خبرمیدهند که قصد داشتند 40 تن ازشهروندان هرات را مطابق طرحی که ازقبل تهیه نموده بودند ، ترور نمایند.هرچند این دو درقتل های اخیر نیز دست داشتند.

به گزارش خبرگزاری افق ، عبدالروف احمدی سخنگوی پولیس هرات گفت:نیروهای ویژه پولیس موفق شدند دو تن از افراد تروريست را  دستگير نمایند.

پلیس هرات ادعا کرده است که این دو تن در چندین واقعه‌ی تروریستی دست داشته و قرار بوده 40 تن دیگر را نیز طبق پلان به قتل برسانند.
پلیس هرات ادعا کرده است که این دو تن در چندین واقعه‌ی تروریستی دست داشته و قرار بوده 40 تن دیگر را نیز طبق پلان به قتل برسانند.

به گفته سخنگوی پولیس هرات اين افراد نذير و فرهاد نام دارند كه در اكثر واقعات ترور در سطح شهر سهم فعال داشتند و در آخرین مورد دو کارمند موسسه‌ی (I.A.m) را در بازار شهر نو هرات ترور کردند.

تحقيقات انجام شده نشان ميدهد كه اين افراد قرار بود حدود ٤٠ تن از افراد ملكي و نيروهاي امنيتي را ترور نمايند.

متهمين در حالي دستگير شدند كه بخاطر تامين امنيت روزهاي عيدسعيد فطر تدابير شديدي از سوي نيروهاي امنيتي در شهر و حومه آن اتخاذ شده است.

ترور های اخیر درهرات یکی ازنگرانی های جدی مردم این ولایت را به دنبال داشته است و امروز اتحادیه‌ها و اصناف مختلف با تشکیل جلسه در هرات به دولت هشدار داد که اگر امنیت مردم هرات را تامین نکنند خودشان فرماندهان امنیتی را انتخاب خواهند کرد.

تاجران که یک صنف از اصناف هرات هستند ادعا کردند که عدم امنیت تا 80 در صد به امور اقتصادی در این ولایت ضربه وارد کرده است.

مطالب مرتبط