نهمین جشنواره‌ی راه ابریشم در بامیان برگزار شد

نهمین جشنواره‌ی راه ابریشم امروز سه‌شنبه، ۱۴ سنبله در بامیان درحالی برگزار شد که اکثر آثار باستانی در این ولایت در معرض خطر قرار دارند.

blank

محمد طاهر زهیر، والی بامیان در افتتاح این جشنواره گفت، آن در معرفی بهتر بامیان، رشد صنعت گردشگری و بهبود وضعیت زندگی مردم تأثیر مثبت می‌گذارد.

وی در ادامه بر حفاظت و حراست از میراث‌های فرهنگی و تطبیق ماستر پلان فرهنگی بامیان تأکید کرد و افزود، در پرتو قانون و خواست جهان باید انجام شود.

آقای زهیر، بدون گرفتن نامی از فرد یا گروهی، از شرکت کنندگان خواست تا آثار تاریخی و ماستر پلان فرهنگی بامیان را سیاسی نسازند و در راستای حفاظت آنها تلاش کنند.

وی جاده ابریشم را به لحاظ تاریخی، دارای ماهیت اقتصادی عنوان کرد و گفت، تلاش می‌کنیم در سالهای آینده بُعد اقتصادی جاده ابریشم را نیز شامل جشنواره کنیم.

زهیر از افزایش چشمگیر گردشگران در سال جاری خبر داد و افزود که محصول برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های متنوعی اند که در سال جاری برگزار شده‌اند.

همچنان در این جشنواره، نمایشگاه عکس و هنرهای تجسمی، در مرکز گردشگری بامیان و نمایشگاه صنایع دستی در بازارچه هنر افتتاح شد که تا فردا ادامه می‌یابد.

قرار است که بعد از ظهر امروز، مسابقات والیبال و بدمینتون در جمنازیوم روح الله نیکپا و برنامه‌ی موسیقی، نیز در این جشنواره برگزار شود.

مطالب مرتبط