رییس جمهور غنی جریمه مالیاتی رسانه‌ها را معاف کرد

رییس جمهور غنی، طی فرمانی جریمه مالیاتی رسانه‌ها را معاف کرده و گفته است که برای حمایت از رسانه‌ها،  حاضر است قانون مالیات را تعدیل کند.

blank

درخبرنامه‌ی ارگ ریاست جمهوری آمده است که رییس جمهور فرمان معاف جریمه مالیاتی رسانه‌ها را امروز در دیدار با شماری از نمایندگان رسانه‌ها و خبرنگاران صادر کرده است.

او در این دیدار گفته است که قانون رسانه‌ها نسبت به قانون مالیات ترجیح داده می‌شود و برای حمایت از رسانه‌ها حاضر است قانون مالیات را تعدیل کند.

در این فرمان آمده است: «وفق صلاحیت مندرج فقره ۱۸ ماده ۶۴ قانون اساسی و ماده ۳۰ قانون تحصیل باقیات، جریمه‌های مالیاتی قبلی و هم‌چنان در زمان اقساط مالیاتی نهاد‌های مذکور تا تصفیه نهای معاف دانسته می‌شود».

این درحالی است که پیش از این نی یا حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان، از حکومت خواسته بود که به دلیل وضعیت بدِ اقتصادی شماری از رسانه‌ها، جریمه‌های مالیاتی این نهاد‌ها را معاف کند.

براساس فرمان تازه رییس جمهور غنی، رسانه‌های که تا به حال مالیات شان را پرداخت نکرده‌اند، پس از این می‌توانند که مالیات باقی مانده شان را در اقساط مختلف طی ۷ سال آینده پرداخت کنند.

مطالب مرتبط