حملات هوایی نیروهای آمریکایی در افغانستان افزایش می‌یابد

نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان، حملات هوایی خود علیه مواضع طالبان و داعش در کشور را افزایش می‌دهند.

blank

خبرگزاری رویترز گزارش داده که در حال حاضر پیلوت‌های آمریکایی مستقر در پایگاه هوایی بگرام، برای حملات هوایی بیشتر آماده می‌شوند.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا راهبرداش در مورد افغانستان را هفته گذشته اعلام کرد و گفت، به خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تمرکز نخواهد شد، زیرا شورشیان خلاء بوجود آمده را پُر می‌کنند.

همچنان آمریکا در استراتژی جدید خود در نظر دارد، تا حدود چهار هزار سرباز جدید به ۸۴۰۰ سرباز دیگر خود در افغانستان اضافه کند.

هرچند بر اساس گزارش‌های تازه، اکنون بیش از ۱۲ هزار سرباز آمریکایی در افغانستان حضور دارند، اما هنوز مقامات کابل و واشنگتن در این باره چیزی نگفته‌اند.

پس از روی کار آمدن دولت ترامپ، حملات هوایی نیروهای آمریکا علیه مواضع داعش در افغانستان افزایش یافته است. برای نخستین بار چند ماه قبل نیروهای هوایی آمریکا بزرگترین بمب خود علیه داعش در ننگرهار را پرتاب کرد.

بر اساس آمارهای ارائه شده، از آغاز سال روان تاکنون بیش از ۲۲۰۰ حمله هوایی علیه تروریستان در افغانستان صورت گرفته است.

درحالیکه در تمام سال گذشته، نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان حدود ۱۰۷۴ حمله هوایی را علیه تروریستان در افغانسان انجام داده‌اند.

این درحالی است که جنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان نیز روز پنجشنبه از افزایش حملات هوایی در کشور خبر داد.

قوای هوایی آمریکا گفته است که در سه صورت یعنی برای دفاع از خود، عملیات خاص علیه تروریستان و برای حمایت از قوای افغان، اجازه حمله هوایی دارد.

مطالب مرتبط